Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!
  • 0

Phillips Hue - ønsker å utvide med Elko ESH


chrsta

Spørsmål

Hei,

 

Jeg har idag Phillips Hue i stort sett hele huset, og er veldig fornøyd.

I stuen har jeg LED spotter, med helt vanlig elkodimmer. Men, jeg ønsker å kunne styre disse via, helst Phillips Hue, men jeg forstår at det kanskje ikke er mulig per dags dato. (Hue bruker ZigBee ZLL og Elko bruker ZigBee HA)

 

Hva ville dere gjort? Kjøpt Elko ESH dimmer, og en gateway som støtter ZigBee HA? Det medfører vel at jeg må ha en app for Hue og en app for den nye gatewayen?

Kom gjerne med tips og forslag :)

 

P.S, jeg har også en Logitech Harmony Elite kontroll - som jeg veldig gjerne ønsker å bruke mot lysene. 

 

Christopher 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0
1 time siden, chrsta skrev:

Det medfører vel at jeg må ha en app for Hue og en app for den nye gatewayen?

... eller en hub som tar alt, så får du alt i samme app. 

 

SmartThings støtter vel alt. Og "alt annet" (f.eks HomeSeer, Home Assistant, openHab, etc) støtter det via deConz.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Svar på spørsmålet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.