Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Google Home og Hass


PerH

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat satt opp HA på en pi, og med noen få linjer i konfig fila ramlet det inn 100+ enheter fra Veraen. Det var lett!

 

Så var det google home da: opprettet cloud konto og registrerte den i Home. Done! og det virker! Litt kjipt at ikke sensorene kom inn, men alt i alt ikke verst..

 

Så til spørsmålet: Jeg har nå 100 devicer som skal legges i rett rom, og går jeg på innstillinger på hvert rom og trykker på velg enheter så kan jeg huke av...de enhetene som allerede er satt i et rom. Ikke de 100 andre som ikke er i et rom enda! 

Gjør jeg noe feil her? Alt jeg vil ha er en liste hvor jeg huker av alle som skal inn i samme rom. 

 

Hadde man enda kunne brukt en PC til å sette det opp, men man må jo sitte og knotte på tlf eller tablet..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Moskus skrev:

... er det "synkroniser enhetene mine" på norsk? Er litt hit-n-miss.

 

Det vet jeg ikke dessverre, har ikke Norsk aktivert som språk lenger da det aldri fungerte like bra som English (US).. Man kan jo alltids legge til Engelsk som secondary language for å synce og så fjerne det igjen da det burde gå raskere enn å unlinke/relinke accounten du vil synkronisere for ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet var nok at jeg prøvde for tidlig, når jeg logget inn nå kunne jeg velge alle enhetene i romconfig. Alt iorden. ☺

 

"synkroniser mine enheter" funket fint her.. 

 

Neste issue er at jeg ikke finner "rutiner" i appen, men det har jo ikke noe med hass å gjøre.. Et screenshot om hvor jeg finner det hadde likevel blitt satt pris på. ☺

Endret av PerH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.