Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Heatit Z-TRM2fx ekstern romføler


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har 7 stykk Heatit Z-TRM2fx som skal kobles opp og integreres i HA. Var ikke oppmerksom nok når jeg gjorde bestilling og ser nå at de ikke har intern romføler.

 

Jeg ser at Heatit v1 har intern føler. Hva er forskjellen på v1 og TRM2fx i form av sensorer og funksjonalitet?

 

Jeg vurderer å montere en ekstern føler i elko-ramme sammen med termostaten.

Finnes det eksterne romfølere som passer i elko-ramme?

Kan jeg bruke gulvføler kabelen og putte den i ett tomt deksel eller er denne bare beregnet for gulv?

 

Fint om noen kan peke meg i riktig retting for å koble en ekstern romføler som passer i elko-ramme på termostaten?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, anonfred skrev:

Jeg ser at Heatit v1 har intern føler. Hva er forskjellen på v1 og TRM2fx i form av sensorer og funksjonalitet?

V1 kan ikke måle strøm.

 

6 timer siden, anonfred skrev:

Finnes det eksterne romfølere som passer i elko-ramme?

Ja, det burde vel ikke være et problem? Jeg har en, men jeg kan ikke fortelle deg hva slags det er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Hei, ja litt dårlig formulert spørsmål kanskje. 
har akkurat kjøpt en Z-TRM2fx å var ikke klar over at den ikke hadde innebygd romføler. Oppdaget også at jeg ikke har opplegg for gulv-føler så da har jeg strengt tatt ikke noe som måler temp i rommet. 
er nå på jakt etter enklest, billigst og fineste måte å få installert en romføler.. er det å kjøpe den til 300kr, legge opp til trippel ramme å montere den under lysbryter og regulator som gjelder? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SigurdK skrev:

er nå på jakt etter enklest, billigst og fineste måte å få installert en romføler.. er det å kjøpe den til 300kr, legge opp til trippel ramme å montere den under lysbryter og regulator som gjelder?

Ja, akkurat NÅ er det ikke så mange andre alternativer.

 

Hvilken termostat (om noen) hadde du før? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går sikkert an å bruke den medfølgende gulvføleren på Z-TRM2fx som en romføler.

 

På en annen side så funderer jeg på om en innebygd romføler samen med elektronikken i det hele tatt kan gi noen pålitelig romtemperatur.

Det vil bli en estimert temperatur som KANSKJE er bra nok i de fleste tilfeller.

Jeg er skeptisk intill ett produkt beviser at min skepsis er ubegrunnet ?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, kjetilsn skrev:

Hei,

 

Jeg gjorde dette på v1 av heatit termostaten. 

Kjøpte disse:

https://www.elektroimportoren.no/base-unit-temperature-sensor-enclosure/6404005/Product.html?Event=brandlist

 

og så brukte jeg standard 10Kohm PTC fra Elfa eller farnell, husker ikke.

 

 

 

 

Hei Kjetil, dette ser topp ut, er du i stand til å gi meg et eksempel på 10kOhm PTC? Jeg er usikker på hva jeg bør bestille..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
På 25.3.2020 den 19.45, Kristian skrev:

Kan en gulvføler brukes som romføler på disse?

 

Hei, Jeg har hatt en gulføler tilkoblet nå i 4-5 uker, den er helt nøyaktig og temperatur virker til å fungere helt fint. 
Ser ingen grunn til at det ikke skal fungere fint? Jeg har ikke klipt den, men det burde heller ikke være noe problem.

Jeg tenker å sette inn en trippel ramme, og et deksel slik som nevnt over. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.