Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Neato Botvac Connected feiler under oppstart


Anbefalte innlegg

Har ein Neato Botvac Connected som får feil under oppstart - den stoppar opp og ber om å trykke OK, sjå video på denne linken. Får opp feilmelding i app om å reboote, det har ingen effekt. Har rengjort den både innvendig og utvendig på sensorane. Fant tips på nettet om å rotere laseren fram og tilbake vha. q-tip uten at det hjelper.
Tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt flere Botvac og den delen som feiler mest på disse er laseren, eller motoren til laseren som rett og slett tar kvelden (jeg har hatt en som tok kvelden etter 30 minutter) - dessverre er det ingen billig fiks med mindre neato er villig til å ta den på garanti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, aleks skrev:

Jeg har hatt flere Botvac og den delen som feiler mest på disse er laseren, eller motoren til laseren som rett og slett tar kvelden (jeg har hatt en som tok kvelden etter 30 minutter) - dessverre er det ingen billig fiks med mindre neato er villig til å ta den på garanti.

 

Det kan sjå ut til at det er problemet her også. Rotoren snurrer ikkje rundt ved oppstart, antar den skal gjere det? 

Dette skal gå på garanti/reklamasjon, den er ikkje meir enn eit halvt år gammal... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, bjornepappa said:

 

Det kan sjå ut til at det er problemet her også. Rotoren snurrer ikkje rundt ved oppstart, antar den skal gjere det? 

Dette skal gå på garanti/reklamasjon, den er ikkje meir enn eit halvt år gammal... 

 

Ja er nok det. Er det stort problem på disse støvsugerne. Regner med du får det på garantien.

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, aleks skrev:

Er det stort problem på disse støvsugerne.

Jøss. Jeg har 3 Neato'er i drift, der den eldste er en original XV-11 fra 2010. Aldri hørt om dette problemet.

 

På XV-11 har jeg byttet motor på børsten, men det er 4 år siden nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Moskus said:

Jøss. Jeg har 3 Neato'er i drift, der den eldste er en original XV-11 fra 2010. Aldri hørt om dette problemet.

 

På XV-11 har jeg byttet motor på børsten, men det er 4 år siden nå.

 

XV11 sliter ikke med mye utenom dårlige batterier, men den nye, særlig connected-versjonen er litt rar - den skal være flaggskipmodellen, men får ikke oppmerksomheten den burde ha (f.eks de ikke impenenterte virtuelle områder i programvaren) - men det er ikke noe nytt laseren på connected har en feil (usikker på om det også gjelder D5 etc), men connected har jeg sende dem tilbake 3 ganger til nå av samme feil - første døde etter jeg tok den ut av pakken på første runde.

 

TIl kreditt for Neato, de har tatt det på garantien hver gang.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten oppdatering:

Fikk svar frå kundeservice i dag, det virkar ikkje for at dei har lest verken mail eller vedlegg før det vart spydd ut eit autogenerert svar:

 

Sitat

Takk for at du kontakter Neato Robotics-støtte.

Jeg forstår at du opplever en omstartingsfeil på roboten din, og jeg vil gjerne hjelpe deg med å løse dette.

Prøv følgende for å løse problemet.

Utfør en soft reset / soft reset. Dette gjøres ved å plassere roboten på ladestasjonen, venter på at roboten reagerer / lyser og holder hus / startknappen nede i 30 sekunder.
(Dette tvinger roboten til å oppdatere systemet, så det er en god ting å gjøre når du har rengjort eller gjort endringer i roboten)
· Hvis problemet vedvarer, kan vi prøve en hard reset av roboten.

Hard reset
· Hard reset ved å holde høyre støtfanger (støtfanger) og starte knappen i 10 sekunder eller ved å sette på / av-knappen av i minst 10 minutter.
· Sett på / av-bryteren på ON / ON igjen

Hvis ingen av disse trinnene hjelper, kan du prøve følgende.
Når du har startet den på nytt og startet den på nytt, kan du prøve å holde den venstre støtfangeren (din høyre hvis du vender mot roboten). Dette vil generere en ny feil og informasjonslyset blinker rødt. Slip støtfangeren og den blir blå. Hold støtfangeren ned igjen før du trykker på startknappen. Det vil mislykkes rødt igjen. La gå og det må bli blå igjen. Deretter må du teste om det har hjulpet problemet.

Hvis feilen er det samme etterpå, vennligst send meg følgende informasjon slik at jeg kan hjelpe deg videre. Når vi mottar svaret på denne e-posten, kan vi undersøke hvilke alternativer vi har tilgjengelig.

· Fullt navn:
· Telefonnummer:
· Neato modell og farge:
· Robotens serienummer:

· Din fulle fraktadresse, inkludert by, stat / provins, land og postnummer:
· Originalt kjøpsbevis (Kvitteringsbekreftelse eller Bekreftelses-e-post), som må inkludere dato og kjøpssted, modell og kjøpsmengde. Vennligst bruk .JPG eller .PDF formater, hvis det er mulig. Ikke kopier og lim det inn som et svar.

· Et bilde av serienummeret (Dette finner du på robotens underside-stempel): Bruk .JPG, .PNG eller .PDF-format hvis det er mulig.

· Har din Neato et navn?

Jeg ser frem til ditt svar.
Ha en veldig god dag.
Vennlig hilsen,

Patrick

Neato Robotics Customer Care

 

Alle opplysningar sendt til Neato på nytt, så får tiden vise...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering:

Fikk i dag ein ny mail med ein forklaring på korleis eg får sendt vår kjære Ruskesara til reparasjon. Den var ikkje veldig enkel å tolke, kunne virke som den var sendt via Google Translate.

Ringde så til kundeservice, der etter lang ventetid fekk prate med ein som snakka gebrokkent svenskdansk. Han gjentok og gjentok til det kjedsommelige at eg skulle få ein ny mail frå LetMeRepair med pakkelapp for å sende pakka enten til Sverige eller Tyskland. I tillegg skulle det vere med ikkje mindre enn tre eksemplar av ein "handelsfaktura" som til min store overraskelse ikkje var fakturakopi frå kjøpet, men derimot eit dokument som skal komme i lag med pakkelappen. Her skal to eksemplar logisk nok festast utanpå pakka og eitt eksemplar leggast ved inni. Puh!

Så får eg smøre meg med tålmodigheit og håpe at ting går sin gang vidare...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Kan legge til at støvsugaren er på reparasjon igjen, men med ny feil. Denne gang via forhandlar, då eg ikkje orka Neatos ubrukelige kundeservice enda ein gang. 

Etter over ein månad uten å ha høyrt noko kontakta eg forhandlar som informerte om at dei først no har sendt den vidare til reparasjon!!! 

Rimeleg frustrert forlanga eg estimert tid for når eg får den tilbake, dette kunne ikkje forhandlar svare på. Ut frå forrige erfaring vil eg anta minst éin månad til, mao. er vi uten i over to månader. 

 

Vi har vore veldig fornøyd med vår Neato så lenge den har fungert, men med den totalt ubrukelige kundeservicen når feil funkar opp (og to på kort tid når den er nesten ny er for mange) vil eg fråråde alle på det sterkaste å investere i Neato. Dessverre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, bjornepappa skrev:

Etter over ein månad uten å ha høyrt noko kontakta eg forhandlar som informerte om at dei først no har sendt den vidare til reparasjon!!! 

Rimeleg frustrert forlanga eg estimert tid for når eg får den tilbake, dette kunne ikkje forhandlar svare på. Ut frå forrige erfaring vil eg anta minst éin månad til, mao. er vi uten i over to månader. 

 

Du har krav på lånegjenstand om reparasjon tar mer enn 1 uke. Bare å henvise til Forbrukerkjøpsloven! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.