Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Hvordan best bruke en Wallmote eller bryter?


erlingba

Anbefalte innlegg

PIR og automatiske scener er gøy, men ikke veldig brukervennlig uten overstyringsmuligheter.

Har prøvd meg med et par Nodon brytere som jeg aldri har fått til å fungere. Kjøpte nylig en Oomi Mote (Aeotec Wallmote Quad) for å kunne styre scener.

 

Har testet litt og kommet frem til at det mest fornuftige er å styre scenene etter "central scene" som gir en verdi fra 1000-4000 etter hvilken knapp man har trykket.

Det fungerer relativt greit, men skulle gjerne hatt det i kombinasjon med bevegelse. Nå har jeg scene 1-3 som belysning med forskjellige nivåer og scene 4 som natt/borte med alt av.
Kunne tenke meg at etter to timer uten bevegelse på scene 1-3 settes det til scene 4. Man får jo ikke skrevet verdien til bryteren, så her må det nok lages en annen logikk.

Wallmoten sender ut 1002 og deretter 1001 ved long-press på knapp 1. Noen fornuftig måte å bruke dette på?

 

Er ganske fersk på HomeSeer-logikken og synes det er enkelte ting som er litt mer tungvindt enn det burde være, men det virker som det meste kan løses hvis man bare skjønner hvordan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, erlingba skrev:

Kunne tenke meg at etter to timer uten bevegelse på scene 1-3 settes det til scene 4. 

 

Kan du ikke bare laget et event som trigger på 1-3, sette «wait» 2 timer og så aktivere scene 4?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.