Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Noen som ønsker å ta over MelCloud-plugin


aleks

Anbefalte innlegg

Hvis det er noen som trenger MelCloud (Mitsubishi AC) så har jeg et HS-plugin fungerende som gjør følgende

 

1. Detekterer og lager alle AC devices

2. Skrur av/på

3. Setter temperatur

4. Setter fan speed

5. Setter mode

6. Henter temperatur

 

Fungerer toveis mellom fjernkontroll, mobile app etc så synkroniserer begge veier.

 

Er ikke laget web UI for å legge inn brukernavn og passord så det må legges inn manuelt.

 

Forutsetning det legges ut open source.

 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok her ligger koden: https://github.com/alekslyse/MelcloudClimate/tree/master/MelcloudClimate

 

Advarsel: Den er VELDIG alpha - du må legge inn epost og passord i koden og kompilere. Jeg tar ikke ansvar om koden lager atomkrig, kona forlater deg, huset brenner ned eller scriptet donerer alle dine eiendeler til en veldedig sak.

  • Like 1
  • Haha 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutes ago, xibriz said:

Mulig jeg porter den til Python og integrerer mot MQTT hvis jeg får ånden over meg :)

 

Kjør på, bare husk melcloud trenger 1 minutt på å svare. Skal kjøre litt anaylse på jeg kan kutte hele melcloud og kjøre kommandoer direkte mot wifi-interfacen som brukes til melcloud. Må bare sukke meg til til å ta en tcptrace på nettverket. Da burde det være mulig å få ting til å fungere direkte uten mellomlegget

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, aleks skrev:

 

Kjør på, bare husk melcloud trenger 1 minutt på å svare. Skal kjøre litt anaylse på jeg kan kutte hele melcloud og kjøre kommandoer direkte mot wifi-interfacen som brukes til melcloud. Må bare sukke meg til til å ta en tcptrace på nettverket. Da burde det være mulig å få ting til å fungere direkte uten mellomlegget

 

Versågod:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Jeg kan ta en titt og se om jeg enkelt kan endre brukernavn/passord til å enten hentes fra fil eller eventuelt legge det i en config-side. Jeg gjør en fork av løsningen og legger den ut som åpen i mitt Github repo (hvis dette er greit for @aleks).

 

Jeg kommer ikke til å gjøre store dypdykk i dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Guahtdim said:

Jeg kan ta en titt og se om jeg enkelt kan endre brukernavn/passord til å enten hentes fra fil eller eventuelt legge det i en config-side. Jeg gjør en fork av løsningen og legger den ut som åpen i mitt Github repo (hvis dette er greit for @aleks).

 

Jeg kommer ikke til å gjøre store dypdykk i dette.

 

kjør på

Endret av aleks
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Last ned her:

MelCloud plugin versjon 1.5.7229.38013

 

Last ned

  • VIKTIG!!! Stopp Homeseer og ta en kopi av hele katalogen til Homeseer (normalt "c:\program files (x86)\Homeseer HS3" for Windows) og legg kopien på ett trygt sted i tilfelle du trenger å gå tilbake.
  • Pakk ut filen i din Homeseer katalog - pass på at du får følgende oppsett (katalogen "Homeseer HS3" skal inneholde 2 nye filer HSPI_MelcloudClimate.exe og HSPI_MelcloudClimate.exe.config, mens du i katalogen Homeseer HS3\bin skal ha fått en ny underkatalog - MelcloudClimate - med 12 filer)  
  • Restart Homeseer
  • Gå inn på Homeseer->Plugins->Manage og trykk enable på MelcloudClimate
  • Plugin vil nå starte og den lager forhåpentligvis en ini-fil(MelcloudClimate.ini) i katalogen <Homeseer HS3>\Config
  • Åpne denne med f.eks. Notepad/Notisblokk eller ett annet vertøy for å redigere tekstfiler.
  • Den ser forhåpentligvis ut som dette:
    [User]
    Username=InsertUsername
    Password=InsertPassword
  • etter Username= ertatter du InsertUsername med ditt brukernavn/epost
  • etter Password= erstatter du InsertPassword med ditt passord. 
  • Mulig du må starte plugin på nytt (gå inn på HomeSeer->Plugins->Manage og slå av og på igjen bryteren for MelcloudClimate.

 

Enten så fungerer det nå eller så er det desverre ikke mer jeg kan gjøre for å hjelpe siden jeg ikke har MelCloud selv.

 

Den som vil fortsette å leke med koden finner den på 

https://github.com/oesolberg/MelcloudClimate

 

 

 

Endret av Guahtdim
Ny versjon av plugin 2019-10-17
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Guahtdim skrev:

Gå inn på Homeseer->Plugins->Manage og trykk enable på GCalSeer

 

Noen har lånt instrukser fra en annen kar på forumet? ??

 

EDIT: så først nå at det var samme person bak begge plugins - noen har byttet profilbilde, så så det ikke først... ? 

Endret av ZoRaC
  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
På 2.9.2019 den 15.24, Guahtdim skrev:

@Fjaeran Gjerne gi en tilbakemelding på om det fungerte eller om det gikk dårlig. Hvis det fungerer så ligger det iallefall dokumentert her.

 

Fungerte ikke :(

 

Ser ut som innloggingen går bra. Men så kutter programmet og lukker seg..


Image

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.