Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Plugins folder SEL


AndreasHV

Anbefalte innlegg

Hei!

Har lett litt på forumet her, men finner ikke det jeg leter etter så da lager jeg en ny tråd. 

Har da fått min homeseer pro og er igang. Prøver å få installert tibber plugin via ftp.

 

Så langt:

  • HomeSeer konfigurert
  • Sensorer lagt till
  • Kan koble til med SSH og FTP

 

Problem:

Alle plugins beskriver at pluginen skal legges i HS mappa. Antar dette er rotmappa? Dukker ikke opp noen plugins i HS3 etter at plugin er lastet opp.

 

image.png.649a215cfea9177acc0819439603eea6.png

 

Antar at dette i utgangspunktet skal være helt problemfritt og at det bare er jeg som gjør noe feil, men har noen svaret?

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.1.2019 den 11.00, Moskus skrev:

Nei, det er ikke der. Hvis det er SEL, så tror jeg den er her:


/usr/local/HomeSeer/

 

 

Skjermbildet over er fra FTP klienten. Når jeg logger inn der er home det øverste mappenivået. Vil vel anta at home da er usr/local/ og at jeg da kan legge plugin direkte i homeseer mappa? Jeg kan vel ikke være den eneste som forsøker på å gjøre dette via FTP? ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AndreasHV skrev:

Når jeg logger inn der er home det øverste mappenivået.

du har vel root over det? Det er jo et fint spørsmålstegn der. :) 

 

6 timer siden, AndreasHV skrev:

Vil vel anta at home da er usr/local/ og at jeg da kan legge plugin direkte i homeseer mappa?

Nei, det tror jeg ikke du kan anta. Mappen i screenshotet ditt er til brukeren "homeseer" og ikke der programmet er installert. :) 

Det er som om du har funnet c:\users\HomerSeer og regner med at du skal legge programfiler der istedenfor i "c:\program files (x86)\HomeSeer 3\"

 

... som du også ser i FTP-klienten din vil det ikke være andre programfiler der, ingen "hs3.exe" eller andre "HSPI_PluginNavnHer.exe" filer. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.