Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Termostat til Smartthings


Anbefalte innlegg

Hei. 


Er ganske fersk i smarthus, og kjøpte meg en Smartthings hub i fjor høst. Har testet ut både Qubino og Fibaro dimmere, og begge deler funker.
Har også en Fibaro RGBW controller som funker sånn passe. Tror den kan bli bra dersom noen fikser en god DH.  UI eg har nå skrur f.eks på den hvite dioden hvis eg plukker en farge på colorwheel.
Akkurat nå pusser eg opp så det frister ikke å måtte lære groovy på nåværende tidspunkt.

Men... Finnes det noen termostater som funker bra med Smartthings? Bør passe i Elko ramme. 
Har inne en bestilling på Heatit TRM2, men er dette noe som funker greit eller kommer eg til å få grå hår av de?

Noen som forresten kjører rullegardin eller Plissegardin? 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HeatIt burde vel fungere som alle andre Z-wave-termostater. Mulig du også kan bruke Elko sine, det er en diskusjon om det her på forumet.

 

Du kan bruke Roller Shutter controllere for rullegardiner med SmartThings. Men det blir spennende å se hva Ikea slipper, og hva det er kompatibelt med... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såg igjennom den diskusjonen nå og tror nesten eg må prøve meg på Elko sine termostater. 

Ikea sine blir ikke brede nok for det vinduet eg trenger nå. så det blir vel enten en qubino eller Fibaro i denne omgangen.
Men det blir jo selvfølgelig spennende å se om prisene går ned og hvor kompatible de blir.

https://www.ikea.com/de/de/catalog/products/40408196/

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Tim the Enchanter skrev:

Ikea sine blir ikke brede nok for det vinduet eg trenger nå. så det blir vel enten en qubino eller Fibaro i denne omgangen.

Ja, problemet med Qubino og Fibaro er at du selv må finne en passende motor. Fibaro/Qubino er bare kontrollen...

 

Jeg skal ha Luxaflex i noen vinduer, bl.a. fordi Ikea sine ikke er brede nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.