Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Fibaro Roller Shutter 2 på Garasje port åpner


mr.rs4

Anbefalte innlegg

 

VENT!

 

... hvorfor bruker du en Roller Shutter 2? Jeg trodde ikke den kunne brukes til det.

 

1. Roller Shutter krever 240V spenning, ikke 24V

2. Du må ha et potensial fritt relé til det bruket, for du skal ikke sende hverken 24V eller 220V inn på inngangen, du skal bare lukke en krets.

 

Som diagrammet viser under, går strømmen (dvs. med spenning på 240V) gjennom motor-kontrollen.

 

image.png

 

Du skal ha noe med relé.

F.eks.: AN-179: https://www.elektroimportoren.no/nexa-z-wave-mottager-av-paa-an-179/4514785/Product.html

Eller Fibaro Relay Switch: https://www.tronika.no/no/zwave-apparatstyring/791-bryter-1-veis-fgs-212.html

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å virke nedlatende, men når du tilsynelatende ikke vet forskjell på spenningstyper (Ac vs. DC) og heller ikke spenningsnivåer (24V vs 240V), så kan det være lurt å overlate dette til noen med litt mer kunnskap. Kan bli dyrt å feile på sånne elementære ting..

Bare en liten oppfordring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Moskus skrev:

 

Disse kan heller ikke benyttes, gitt at det skal hentes ut spenning fra den løse pluggen. Den leverer 24VDC, men linkede enheter krever 230VAC

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutes ago, SteinarH said:

 

Disse kan heller ikke benyttes, gitt at det skal hentes ut spenning fra den løse pluggen. Den leverer 24VDC, men linkede enheter krever 230VAC

  

Det er korrekt, men de kan trigge porten, hvis de får 230V. Jeg bruker en slik løsning med en eldre versjon av Fibaro relay jeg hadde til overs, fungerer strålende. Er en parameter jeg har satt slik at switchen går tilbake til off etter ett sekund når den trigger på on og det blir plagsomt å måtte sette den til off etter at den trigger selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, SteinarH skrev:

 

Disse kan heller ikke benyttes, gitt at det skal hentes ut spenning fra den løse pluggen. Den leverer 24VDC, men linkede enheter krever 230VAC

 

De kan selvfølgelig ikke kobles til 24V, nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.