Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Mill har lansert API


Anbefalte innlegg

Mill har nå lagt ut åpen API:
https://api.millheat.com/

 

Da skal det være mulig å få inkludert Mill i flere økosystemer. (Jeg bruker Google home, og skulle gjerne bedt Google om å sette opp temperaturen på soverommet f.eks)

 

Har nå all varme i huset på Mill. Sålangt fornøyd, men skulle gjeme sett at det hadde vært mulighet for å logge temperatur fra ovnene (pr 10/30 min) slik at jeg kunne fått noen grafer for temperaturen i hvert rom nå som jeg prøver å finjustere dette. Jeg er ikke noen koder, så hvis noen har lyst til å kikke på noe slikt?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, daniel.h.iversen skrev:

Ser du bruker Home Assistant: https://www.home-assistant.io/components/climate.mill/

Der logges temperaturen hvert minutt. 

Klikket på feil når jeg registrerte meg. Bruker bare apper som følger med hvert system, også har jeg Google Home i de fleste rom. Så sånn sett så bruker jeg vel ikke et bestemt system. :) Man kanskje jeg kunne sett nærmere på Home assistant ja. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"You will not be able to set Comfort, Sleep or Away temperature on room level."

 

Betyr det at jeg ikke kan sette Comfort, Sleep og Away på enhetene heller, men bare sette temperatur i grader?

 

Det hadde vært kjekt å kunne sette Away basert på bortestatus i HA-systemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@daniel.h.iversen Betyr ikke det bare at man kan stille hvilken temperatur man ønsker som away_temp? 

 

Dersom jeg plutselig er hjemme en arbeidsdag pga. sykt barn eller hjemmekontor, har jeg gått inn i appen og overstyrt slik at det er Comfort i f.eks. 8 timer. Det er dette jeg skulle ønske jeg kunne fått til via API. Da kunne man sagt sagt noe sånn som "turn on comfort mode for 8 hours" til Google Home/Alexa. 

 

I tillegg skulle jeg ønske API-et kunne trigge vacation mode, slik at HA-systemet kunne ta seg av det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@daniel.h.iversen Ja, men man kan vel likevel ikke overstyre til comfort via API? 

 

En workaround på en dag som skissert over vil være noe sånn som "set away temp to 25 degrees", og så enten få systemet til å sette away temp til temperatur på slutten av dagen eller gjøre det selv. Og det er jo en teit workaround.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Noen som kan JSON?
Bruker Simple Thermostat Link
Virker sammen med trådløs kontakt.

{“room_name”: “Soverom”, “away_temp”: “19”}
Den virker som call service og endrer temp i appen.

Finner dette i .js til kortet: {this._hass.callService("climate","set_temperature",
Kan jeg endre det til {this._hass.callService("climate","mill_set_room_temperature",
Er sikkert mer avansert enn det da "room_name" må inn i tillegg.
Blir stadig overrasket over hvor flinke folk er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...
På 16.2.2019 den 19.14, Perern skrev:

Noen som kan JSON?
Bruker Simple Thermostat Link
Virker sammen med trådløs kontakt.

{“room_name”: “Soverom”, “away_temp”: “19”}
Den virker som call service og endrer temp i appen.

Finner dette i .js til kortet: {this._hass.callService("climate","set_temperature",
Kan jeg endre det til {this._hass.callService("climate","mill_set_room_temperature",
Er sikkert mer avansert enn det da "room_name" må inn i tillegg.
Blir stadig overrasket over hvor flinke folk er :)

Fant du ut av det? Jeg har integrert mill mot Home Assistant, men opplever at loggen har feilmeldinger og enheter blir utilgjengelige, selv om temp settes riktig på ovnen.

 

kjører følgende automasjon som eksempel:

id'8'
  aliasVarme-Morten-  Senk varme hos Morten når borte
  trigger:
  - entity_idbinary_sensor.presence_morten_wifi
    for:
      minutes10
    from'on'
    platformstate
    to'off'
  action:
  - serviceclimate.set_temperature
    data:
      entity_idclimate.morten
      temperature17
      hvac_modeheat

 Feilmeldingen jeg får er:

 

Failed to send request, {"maxTemperature":0,"always":0,"maxTemperatureMsg":"Temperature range is limited by administrator to 5-35℃","changeTemperature":0,"sleepTemp":17,"errorCode":500,"comfortTemp":22,"awayTemp":10,"error":"","changeTemperatureMsg":"Temperature change not allowed by administrator","roomId":201912111040190016,"roomName":"Morten"}
 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutes ago, monsivar said:

Fant du ut av det? Jeg har integrert mill mot Home Assistant, men opplever at loggen har feilmeldinger og enheter blir utilgjengelige, selv om temp settes riktig på ovnen.

 

kjører følgende automasjon som eksempel:

id'8'
  aliasVarme-Morten-  Senk varme hos Morten når borte
  trigger:
  - entity_idbinary_sensor.presence_morten_wifi
    for:
      minutes10
    from'on'
    platformstate
    to'off'
  action:
  - serviceclimate.set_temperature
    data:
      entity_idclimate.morten
      temperature17
      hvac_modeheat

 Feilmeldingen jeg får er:

 


Failed to send request, {"maxTemperature":0,"always":0,"maxTemperatureMsg":"Temperature range is limited by administrator to 5-35℃","changeTemperature":0,"sleepTemp":17,"errorCode":500,"comfortTemp":22,"awayTemp":10,"error":"","changeTemperatureMsg":"Temperature change not allowed by administrator","roomId":201912111040190016,"roomName":"Morten"}
 

Husker ikke hva jeg skulle få til, nå har jeg satt ovnen på manuell styring i appen og maks temp på 25. Home Assistant styrer bare av og på varme, bruker en Xiaomi sensor til temperatur da den stemmer bedre siden ovnen står rett under et vindu. Laget egen climate med template.

 

Har hatt noen feilmeldinger i det siste men det er bare snakk om at den ikke får justert i fem minutter så kommer den tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Perern skrev:

Husker ikke hva jeg skulle få til, nå har jeg satt ovnen på manuell styring i appen og maks temp på 25. Home Assistant styrer bare av og på varme, bruker en Xiaomi sensor til temperatur da den stemmer bedre siden ovnen står rett under et vindu. Laget egen climate med template.

 

Har hatt noen feilmeldinger i det siste men det er bare snakk om at den ikke får justert i fem minutter så kommer den tilbake.

Feilmeldinger er en ting, men at de har status som ikke tilgjengelig er et annet problem, for da får jeg jo ikke satt noe ny temp heller, ser ikke noe mønster i det heller,og er ganske i startgropa på HA

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, daniel.h.iversen skrev:

Fått med meg det, og mulig det er dette som slår inn. er jo ikke alle ovnene som får feil i loggen, selv om alle styres med like parametere...

 

Daniel: Alle ovner er satt til manuell overstyring i app, er det riktig som jeg gjør, å bruke :

  - serviceclimate.set_temperature
    data:
      entity_idclimate.morten
      hvac_modeheat
      temperature17

Eller bør jeg bruke:

 

- service: climate.mill_set_room_temperature

  data:

    room_name: morten
    away_temp: 17
    comfort_temp: 17
    sleep_temp: 17

 

Glem det,det setter jo bare parameter på rom,

Endret av monsivar
Ekstra spørsmål
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, monsivar said:

 

Det hadde vært det beste ja, og bør vel være mulig om noen virkelig går inn for det?

Det er sikkert mulig å lodde sammen noe med et zigbee board og en sensor i en dum ovn. Det er ikke en jobb jeg tar på meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.12.2019 den 22.24, Perern skrev:

Det er sikkert mulig å lodde sammen noe med et zigbee board og en sensor i en dum ovn. Det er ikke en jobb jeg tar på meg?

Hvorfor gjøre det så vanskelig.

 

Romsensor på zwave (eller zigbee hvis du svinger den veien), plugg på zwave, softtermostat i home Assistant, og en dum, dum ovn på full spiker, og du har fullt fungerende lokal styring.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, baronKanon said:

Hvorfor gjøre det så vanskelig.

 

Romsensor på zwave (eller zigbee hvis du svinger den veien), plugg på zwave, softtermostat i home Assistant, og en dum, dum ovn på full spiker, og du har fullt fungerende lokal styring.

Tenkte for å slippe å ha en ekstra kladd i kontakta, Har en TP-Link HS110 på varmeovn i stua. Har aldri vært noe problemer med den og den virker selv om internett er nede :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
On 16/12/2019 at 07:07, panylund said:

noen her som har fått api tilgang fra mill? får ikke noe svar jeg på mine forespørsler..

 

Opplever det samme som deg. Registrer meg, men så skjer det ikke noe etter det. Kanskje de har hatt dårlige erfaringer sikkerhetsmessig med sitt API? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.