Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Nexa vs Fibaro?


mr.rs4

Anbefalte innlegg

Hva er forskjellen, utenom prisen? Og selvfølgelig zwave og 433 signaler. 

 

- Nexa WMR-252 dimmer vs Fibaro Dimmer 2

Nexa MYCR-250 wall plug med dimmer vs Fibaro Wall plug

- Nexa CMR-101 dimmer vs Fibaro Dimmer 2 

 

Er det noen gode grunner for å ikke velge Nexa? 

Alle Nexa produkter koster halv parten eller mindre enn Fibaro. 

 

Har både zwave og 433 sendere på min HS(når HS fungerer ?

Endret av mr.rs4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Z-wave har 2 veis kommunikasjon, og mesh nettverk. 

Du vet da om kommandoen du sendte kom frem, z-wave kan også sende via andre noder så bedre dekning. 

Og hvis du dimmer direkte med veggbryter så får HomeSeer tilbakemelding fra dimmeren om lysnivået, det gjør du ikke med nexa433. 

 

Nexa har jo noe z-wave også, litt billigere, men dimmeren er ikke glad i alle typer LED og dimmer veldig hakkete. Samt at det er omtrent ingen parametre man kan justere på de. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte 433 MHz Nexa på et par panelovner før. Enten ble det 10 grader eller 30 grader, fordi on/off-signalet av og til ikke kom frem! :( 

 

På lys og varme bruker jeg Z-wave. På noen batteribrytere og temp-sensorer bruker jeg 433 MHz. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nexa 433 funker fint for både lys og varme her, inkluderer du de med samme kode som veggbryteren ser du hvilken tilstand de er i også. Det vil si, du ser hvilken tilstand siste kommando fra RFX eller bryter sendte til den, ingen garanti for at den faktisk gjorde det.. 

433 er som nevnt avhengig av gode forhold, og ikke for mye støy på båndet.. Min erfaring er jo ganske god, har 3 rom som styres med virtuell termostat og nexa 433 bryter. Har i tillegg 10-15 temp sensorer rundt i huset.. 

 

Du får med andre ord litt mer når du betaler dobbel pris, men det kan gå bra med billig også. :) Det sagt, WAF'en lider veldig de gangene 433 signalene ikke når frem! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.