Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Homeseer og RFXtrx mistet kontakten med Nexa ringeklokke


Armas

Anbefalte innlegg

Jeg har en Doorbird ringeklokke, og ønsker meg egentlig en z-wave høyttaler til å lage ringelyd i huset. 

 

1. Hva kaller man høyttaler-delen av en ringeklokke? :)

2. Finnes det en god  z-wave dings til dette? Jeg venter i spenning på Aeotec Doorbell 6

 

Jeg forsøkte meg først med en kobling mellom doorbird og Sonos i Homeseer. Det fungerer ..ok. Veldig irriterende at musikken/radioen/tven stopper når noen ringer på.

 

3: Jeg kjøpte derfor en Nexa MLR-1105 på Clas. 

 

Denne fikk jeg koblet til greit med RFXtrx og fikk da en egen lyd-dings til ringeklokken. 

Denne fungerte BRA, men nå har den sluttet å fungere, og jeg skjønner ikke hvorfor.  Jeg er nesten sikker på at det er noe åpenbart jeg overser, men er ikke helt sikker. 

 

En dag sluttet den å ringe. Jeg valgte av usikre årsaker å slette den for så å legge den til på nytt. Jeg noterte meg ikke hvilken type jeg la den til som, men mener det må ha vært AC_Chime. 

Så legger jeg den til på nytt, og det funker ikke :(

 

Jeg legger den til som AC_Chime. og fyller inn type og devicecode. Transmitter må med. 

image.png.6d2c806087306ac3750d3c2ab488df93.png 

 

Usikker på om den må resettes, det får jeg i så fall ikke til. 

 

Så iverksetter jeg parring ved å trykke på knappen på nexaen, og trykker "Chime" i homeseer for å sende signal til enheten. 

Ingenting skjer. 

 

Kommer dere på noe åpenbart jeg ikke ser?

Andre enheter fungerer fint. Både inputdevicer og noen output-kontakter jeg bruker av og til. 

Har ikke så mye 433-utstyr, det er egentlig bare noen sensorer og denne ringeklokken. 

 

 

 

Endret av Armas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det løste seg tilslutt.

 

Det viser seg at det krever mindre batteri å teste ringelyden med med knappene på baksiden, enn å motta signal og så spille ringelyden.

Jeg hadde akkurat nok batteri til å teste den, men tydeligvis ikke nok batteri til å motta signalet. 

 

TLDR: nye batterier løste problemet. 

 

Mens vi snakker om Nexa MLR-1105: 

Det står at den parres til fire forskjellige knapper eller sensorer, slik at den kan lage forskjellige lyder for forskjellige dører. 

Betyr det at jeg kan lage forskjellige devices i homseer, som så kan parres med forskjellige lyder / volumnivåer i ringeklokken?

Det hadde vært fint med lavere volum etter at barna er i seng. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.