Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

IKEA Trådfri i HomeSeer - endre farge i events


bjornepappa

Anbefalte innlegg

Har no fått på plass deCONZ og ConBee og styrer gjennom JowiHue-plugin, og det meste er tipp topp - har fått lagt inn to Trådfri-pærer og ein Trådfri fjernkontroll.

 

Den eine pæra er RGB og å endre farge gjennom HS manuelt vha color picker går fint, men gjennom events skjer det ingenting.image.png.08611e817ee9bd7ff3bf14d14baff45b.png

 

Har også prøvd å opprette ein scene i JowiHue og aktiverer denne gjennom event, men det einaste som skjer er at lysstyrken endrar seg.

image.png.283e69515e1d42c0cebb922a1b581527.png

 

Heller ingen effekt av å bruke color picker i events. Nokon som har tips til dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker scene, men den ser litt annerledes ut:

52FEC90C-F6CD-4108-8459-1435B48CC9E9.thumb.jpeg.aa1d35ade96b267d48dba4a5a3ea0114.jpeg

 

Ser du ikke har de samme valgene... sikker på at du har valgt RGB-pæra under «choose lights»?

 

EDIT:

kanskje du ikke skal velge en preset for scenen? Ser det er en forskjell der hos deg og meg. 

Endret av ZoRaC
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har litt forskjellige valg ja, kanskje forskjellig versjon av JowiHue? Eg har 2.0.2.8. 

 

Slik ser valget ut, har valgt "Lys gråstol" (lyset over den grå lenestolen).

 

image.thumb.png.95888379be2f8a8bdb5b8b237331271a.png

 

Har prøvd med eigendefinerte fargar, mange forskjellige. Ingen fungerer ser det ut til på verken den eine eller andre måten - med unntak av manuelt. Å sette fargen manuelt fungerer også fint i deCONZ web-ui.

 

Ser i loggen at eg får feilmelding ved aktivert event:

image.png.cd9346615024b88aa7fd03c54fdfd437.png

Endret av bjornepappa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, bjornepappa skrev:

Har no fått på plass deCONZ og ConBee og styrer gjennom JowiHue-plugin, og det meste er tipp topp - har fått lagt inn to Trådfri-pærer og ein Trådfri fjernkontroll.

 

Den eine pæra er RGB og å endre farge gjennom HS manuelt vha color picker går fint, men gjennom events skjer det ingenting.image.png.08611e817ee9bd7ff3bf14d14baff45b.png

 

Har også prøvd å opprette ein scene i JowiHue og aktiverer denne gjennom event, men det einaste som skjer er at lysstyrken endrar seg.

image.png.283e69515e1d42c0cebb922a1b581527.png

 

Heller ingen effekt av å bruke color picker i events. Nokon som har tips til dette?

 

Fungerer ved å sette farge via events her. Eneste forskjellen jeg kan se er at du har satt verdier for "Brightness" og "Transitiontime" + huket av for "Blink once". Det har ikke jeg. Eksempelet under er riktig nok en Hue LED-stripe, men har også Trådfri med farge som jeg setter farge på tilsvarende.

 

 

Skjermbilde 2019-01-28 kl. 20.52.51.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, ReidarRoen skrev:

 

Fungerer ved å sette farge via events her. Eneste forskjellen jeg kan se er at du har satt verdier for "Brightness" og "Transitiontime" + huket av for "Blink once". Det har ikke jeg. Eksempelet under er riktig nok en Hue LED-stripe, men har også Trådfri med farge som jeg setter farge på tilsvarende.

 

 

Skjermbilde 2019-01-28 kl. 20.52.51.png

 

Har prøvd å kopiere dette, og det einaste som skjer er at lyset går til full styrke. Fargen blir ståande som den er... ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, bjornepappa skrev:

 

Har prøvd å kopiere dette, og det einaste som skjer er at lyset går til full styrke. Fargen blir ståande som den er... ?

 

Sorry, da har ikke jeg så my mer å komme med. Har deCONZ 2.05.57 (mulig det kan bety noe, men vet ikke sikkert) og JowiHue 2.0.2.15, og under har du skjermbildekopi av JowiHue konfig, uten at jeg tror det betyr noe.

 

Selv savner/sliter jeg med å få videreført mulighetene til å kontrollere fargene over til HomeKit på iPhone/iPad (sterkt ønske fra "statsministeren" her i huset - eneste hun aksepterer å bruke...). Er "koblet sammen" via homeBridge-homseer-bridge-2018, noe som fungerer overraskende bra, men der jeg ikke har funnet ut av dette med fargekontroll.

Skjermbilde 2019-01-28 kl. 21.43.04.png

Skjermbilde 2019-01-28 kl. 21.38.46.png

Skjermbilde 2019-01-28 kl. 21.39.09.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle gode tips. Har prøvd litt meir i dag, og det merkelige er at enkelte og da spesielt rosanyanser ser ut til å fungere. Blir ikkje klok på dette...

 

MEN: No fungerer det plutselig vha Set lights i events. Eg vil påstå at det JowiHue kallar gul er veldig grønt, men det er kanskje meir pæra sin feil. 

Får håpe det varer, aner rett og slett ikkje kva som var feil! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.