Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Aeotec MultiSensor viser "gale" verdier?


Erling

Anbefalte innlegg

Usikker om jeg poster i riktig kategori, bare flytt til Homeseer.

 

Jeg har flere slike hjemme, 2 stk. viser spinnville verdier...

 

På terrassen har det i kveld vært 48 og 12 grader, 12 er riktig. Fra 5 til 1000 Lux, mens fuktigheten er rundt 90%.

 

Noen ide hvordan jeg kan feilsøke de? Firmware, Homeseer eller annet?

 

Den er ca. 2 år, står tørt og trygt på alle måter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, temperaturen skyldes ikke solen. Det var opp mot 48 grader i natt, mens iflg. NRK var det under 10.

 

Bor i 7 etg. og gatelysene som er 10 meter under meg gir normalt 5-7 Lux, ikke 1000.

 

Setter ¨på Device History og håper den gjør meg litt klokere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Skjermbilde 2017-01-30 kl. 17.45.17.jpg

Skjermbilde 2017-01-30 kl. 17.44.05.jpg

 

Pkt. 4 på "todo-lista med hobbyen" var disse rakkerne, jeg blir ikke klok.

 

I forkant kjørte jeg optimize x 4 og 1 full på root-devicen, 35 naboer og god dekning.

 

Nå er det iflg. yr.no 7,7 grader ute, det stemmer bra med HS3 akkurat nå, menikke tidligere i dag.

 

Kan jeg gjøre noe mer, for å utelukke konfig-feil hos meg før jeg leter frem kvitteringen og tar det på garantien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspill.

 

Ja, de er fra samme innkjøp og "alt" er likt.

 

Google tipset meg om rescan osv., de fungerte på terrassen som nå har vist korrekte verdier i flere dager.

 

For vaskerommet er det ikke så bra, der tok jeg samme operasjon, slettet og la til temperatur, lys, fuktighet osv. De oppdaterte seg 1 gang og har vist de samme verdiene siden, mens bevegelsen fungerer utmerket og slukker lyset.

 

Hobbyen er rar, vil liksom ikke gi opp heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Gjenbruk av tråd!

 

Samme feil er tilbake.

 

Kort oppsummert, jeg postet dette 5. oktober, havnet på sykehus i 3 mnd. og begynte igjen når jeg kom hjem.

 

Det viste seg at de var eldre enn 2 år som var garantitiden. Derfor kjøpte jeg nye.

 

Etter x mnd. tuller de igjen. Viser helt feil verdier. Er ekskludert og lagt inn igjen, factory reset er forsøkt.

 

  • Reklamasjonsgrunnlag?
  • Tåler de å stå utendørs? Er under tak på terrasse, eneste fuktighet er evt. når det regner sidelengs.

 

PS: Begrenset med ressurser jeg vil bruke på noe som løses med 500,- og ny enhet!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.