Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

A-OK Motorblinds


Robbie

Anbefalte innlegg

Hei, har en rullegardin med en integrert 433.92 MHz kommunikasjonsmodul. Jeg har også en tilhørende fjernkontroll til denne. Jeg kan styre rullegardinen opp og ned og med stoppknapp.

 

Finnes det noen «RF-USB» lignende løsning til en Raspberry pi med feks hass.io installert, som gjør at jeg kan styre rullegardinen gjennom hass.io løsningen?

 

Vet noen samtidig om Homey støtter 433.92 ?

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Homey støtter 433MHz-utstyr, ja, men om den har protokoller for akkurat din type rullegardin er ikke sikkert...

 

Det beste er om du vet noe om rullegardinen din. Kanskje den har et navn? Og et modellnummer? Jeg bruker RFXtrx433 til alt av 433 MHz og den støtter veldig mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemeldingen! Denne støtter nok A-Ok’en min ja. Men kostbar «dings» - Kr 1199 hos Kjell&Company.

Da er det nesten som jeg vurderer en Homey 2019. Vet du om den støtter ?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Robbie skrev:

Vet du om den støtter ?

Pass.

 

2 minutter siden, Robbie skrev:

Men kostbar «dings» - Kr 1199 hos Kjell&Company.

Tja... hvis du KUN skal bruke den til det, så blir det jo litt. Men du får jo flere muligheter, og det er alltid en fordel med et smart hus. :)

RFXCOM støtter jo andre saker også, og du har vel kanskje flere rullegardiner? Vil du ha billige temperatursensorer, etc?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.