Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Høyt strømforbruk - overvåke med Qubino Smart Meter?


Anbefalte innlegg

Hei,

Etter inntog av smarte strømmålere, ser vi til våre store overraskelse at forbruket er størst om natten! 
Eneste enhet som potensielt kan dra såpass mye er vår vann-vann varmepumpe, med 7 kW el-ellement.

Har bestilt ettersyn av den, men vil samtidig få logget hva det koster oss å ha den i drift.

 

Noen som har erfaring med Qubino sin smart-meter? Tenkte å be elektriker om pris på installasjon av en slik.

https://www.eldirekte.no/qubino-smart-meter-energimaler-3-fas/cat-p/c/p10641707

 

Det er en forutsetning at jeg kan få logget time for time forbruket i HS. Kjøper gjerne en ekstra plugin, om det kreves. Her tapes det penger daglig :( 

Takk for tips. Andre strømmålere kan også foreslås. Har tidligere forsøkt meg på Aeotec med klemmer, men fikk det aldri til å fungere, så tør ikke brenne av 1300++ en gang til. 

Endret av Andreaz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å bytte strømselskap til Tibber? Da kan du kjøpe deg Tibber puls som du plugger inn i han-porten på strømmåleren din som gir deg sånntidsinformasjon om strømforbruket, @Moskus har utviklet en HomeSeer plugin til Tibber.

 

Hvis du lar deg verve til Tibber får du og den som verver deg 500,- det dekker nesten hele kjøpet av Tibber Puls. Hvis du vil kan du bruke min vervekode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.