Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Høy CPU bruk.


Anbefalte innlegg

Jeg har slitt i årevis med at min HC2 er fryktelig ustabil, og sommern 2016 døde den nesten helt. Det vil si den klarte å virke toppen 15min av  gangen får jeg måtte ta strømmen.  Ført så ble det bedre  om jeg tok en bordvifte å blåste på den.

 

Jeg har aldri sett CPU bruk på den over 10% og dermed aldri hatt forståelse for at den kan overopphete på den måten.

 

Bordvifte løsningen fungerte litt, men den var fortsatt utsabil, til jeg  slettet all automatikk jeg hadde oppbygd over årene, den er fra  2012.

 

Helt fin ble den ikke før jeg skrudde av sideplatene og koblet på en 120mm  vifte på hovedkortet og lot den blåse gjennom maskinen.

 

Det fikk fint fram til denne helgen. Hvor den plutselig døde. Tok den med inn fra teknisk rom, og når jeg satte i power sa det klikk klikk klikk osv...

Koblet til skjerm og  den viste ingen ting.

 

Så jeg fant fram et annet 12v power med 6A rating, og nå fikk jeg bios bilde, men jeg tok likesågodt å byttet cpu  pasta og satte på en kjøleribbe på USB pinnen som var  glodvarm.

 

Den har fungert  greit siden natt til søndag. Men i dag ser jeg en peride med kraftig CPU bruk, over lang tid. Dette har jeg aldri sett før, men browseren har  stått på dette bildet i lang tid, og jeg kom bare plutselig over det...

 

Er det noen måte å sjekke hva som bruker så mye resurser? Er jo stor sannsylighet for at dette er  hva som plager min HC2.

 

Av scener er det  nå kun 4  som slår av på sirkulasjonspumpe på gulvvarmen ved gitte klokkeslett, og 4 som jeg bruker manuelt til  å slå av/på lys i visse soner.

 

image.png.89a03d1e74551470144e838147de5fad.png

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.