Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Får ikke koblet til SMTP uten SSL


tater

Anbefalte innlegg

Jeg sliter med å få homeseer til å sende mail, jeg prøver å koble til en server UTEN SSL på port 25, men så får jeg denne feilmeldingen likevel.

Exception sending email via localhost (To:MIN@EPOST.ADRESSE, cc:, bcc:, Sub:Fra HomeSeer, Attach:) = Authenticate as SSL client failed. You might be connecting to non SSL port.

Noen som har noen idé om hva feilen kan være?

Jeg har forsøkt med telnet mailserver.local 25 og det funker så mailene spruter, så problemet må da være i homeseer.

 

image.png.22ec605787201140d1b6e33fe608847a.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd MANGE ganger. Har også prøvd å koble mot andre servere både med og uten SSL men hver gang jeg prøver uten SSL får jeg denne feilmeldingen, så det virker som homeseer ikke bryr seg om jeg tar vekk krysset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjernet alle felt ang. utgående epost i går kveld. Og etter et nytt forsøk i dag så funket det på første forsøk, så det virker som om det var noe som hang og bare trengte litt tid uten trafikk for å slå av ssl ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.