Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

SmartThings styring av Xiaomi Roborock


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...

Pr nå er eneste integrasjon å bruke en mellom enhet også ha en Xiaomihub. Iallefall som jeg vet om. Om du finner noe bedre så blir jeg gla! :)

Min løsning er å ha den som device på "Alexa" også en virituell device i smartthings. Også en regel i Alexa som sier at når smartthings virituelle device er på så skrus også roborck på.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
1 time siden, Rogerbl skrev:

Hva gjør denne sammenlignet med andre MQTT-løsninger for Roborock?

 

Jeg synes (stort sett) ikke prisene dine er så aller verst. Men du burde puttet plugin'ene dine i Updateren, hvis jeg skulle betale for dem.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Moskus skrev:

Hva gjør denne sammenlignet med andre MQTT-løsninger for Roborock?

 

Jeg synes (stort sett) ikke prisene dine er så aller verst. Men du burde puttet plugin'ene dine i Updateren, hvis jeg skulle betale for dem.

Jeg har lagt inn sonebasert rengjøring slik at du kan si til f.eks Alexa: Clean the kitchen og waypoints som gjør at Roborock kan gå å stille seg ved søppelbøtta

for tømming av støvbeholderen f.eks. Kan ikke se noen andre som har det.
Man trenger heller ikke Alexa eller automasjonsystem heller, man kan kjøre kommandoene og se alt ifra en smarttelefon app også.
Så forresten at den nye Roborock s60 visstnok har sonebasert rengjøring, men den koster rundt 6000,- kr da. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Moskus skrev:

Hva gjør denne sammenlignet med andre MQTT-løsninger for Roborock?

 

Jeg synes (stort sett) ikke prisene dine er så aller verst. Men du burde puttet plugin'ene dine i Updateren, hvis jeg skulle betale for dem.

Dessverre gikk det ikke å legge hs3 plugin'ene i updateren. De var veldig diffus på hva som var problemet på support så jeg droppet det.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xiaomi har integrasjon direkte via komponent i Hass.
Det ser slik ut:
 
image.png.2ead180c6f1f440c158a3c874dc7a4da.png
 
Man finner token i log fil som lagres på mobilen din. Veldig enkelt å sette opp om man har Home Assistant [emoji4]
Samt få det oversiktlig i Lovelace og dropdown meny for rom/sone rengjøring som også kan styres via Google Home :)ce4610e39689bd102203b460923aa7f4.jpg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.