Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Automatisert kupevarmer og frost


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Ganske ny med hjemmeautomasjon, har satt opp et system med Fibaro HCL, en del Philips Hue, Fibaro Wallplug og en Fibaro Single Switch samt en Fibaro button.

 

Denne Single switch står ute på veggen i en koblingsboks og under koblingsboksen står en utendørs stikk der kupevarmeren til bilen er koblet til. Problemet jeg opplever er at jeg ofte får "overheat" fra releet når det er under -10 ute. Og da er selve poenget med å ha kupévarmeren koblet til switchen litt borte, dårlig stemning når kona forventer varm bil og så har den ikke startet pga overheat.

 

Hvordan løse dette? Evt velge en annen switch? Tips anyone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mtangeraas skrev:

Hei!

 

Ganske ny med hjemmeautomasjon, har satt opp et system med Fibaro HCL, en del Philips Hue, Fibaro Wallplug og en Fibaro Single Switch samt en Fibaro button.

 

Denne Single switch står ute på veggen i en koblingsboks og under koblingsboksen står en utendørs stikk der kupevarmeren til bilen er koblet til. Problemet jeg opplever er at jeg ofte får "overheat" fra releet når det er under -10 ute. Og da er selve poenget med å ha kupévarmeren koblet til switchen litt borte, dårlig stemning når kona forventer varm bil og så har den ikke startet pga overheat.

 

Hvordan løse dette? Evt velge en annen switch? Tips anyone?

Skal gjøre samme selv nå, tenkte å kjøpe Sonoff POW for å legge i en vanntett koblingsboks. Tenkte det var greit å få styr på hvor mye strøm det går der med det samme. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne Sonoff POW er vel ikke på Z-wave? Kan jeg få den inn i fibaro-systemet?

Anbefaler ikke fibaroen da. Forstår det slik at den innebygde temp. sensoren i den tolker minusgrader som "høy temp" og dermed gir alarm, kan det stemme eller være korrekt?

Endret av Mtangeraas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mtangeraas skrev:

Denne Sonoff POW er vel ikke på Z-wave? Kan jeg få den inn i fibaro-systemet?

Anbefaler ikke fibaroen da. Forstår det slik at den innebygde temp. sensoren i den tolker minusgrader som "høy temp" og dermed gir alarm, kan det stemme eller være korrekt?

Nei, med custom firmware kjører den MQTT, kan det integreres i Fibaro?

Har du kjent på stikkontakten, at den ikke blir varm og temp er korrekt, hva viser Homecenter? Kjenner ikke til enheten, men kan du ikke justere grenser selv? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MQTT har jeg ikke hørt om en gang, så jeg må sjekke det ut hva det er for noe. Har forstått det slik at minuset med Lite utgaven av Fibaro er at man ikke kan programmere med LUA. Stikkontakten er OK, det er -19 ute i dag så den er ikke i nærheten av varm. Ved mildvær fungerer det helt supert! Kan ikke justere, virker som at fibaro selv har lagt inn hva som er kritisk og ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.