Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Z-Wave hjuldimmarar frå Q-Light?


Garegaupa

Anbefalte innlegg

På 27.9.2019 den 8.35, Moskus skrev:

Nei, det ser ikke sånn ut. Men den kan brukes på bad så lenge du bruke lyskilder som ikke har behov for service (f.eks. fastmontert LED) så slipper man det problemet. :) 

Fastmontert LED, mener du da LED-spotter i spotkasser?

 

Ja, den gangen man trenger å åpne de så er det jo bare å ta sikringen. Noe man uansett alltid burde gjøre før man (jeg mener *kremt* elektrikeren) skal koble på anlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, TMB skrev:

Fastmontert LED, mener du da LED-spotter i spotkasser?

F.eks. ja. :) 

 

7 timer siden, TMB skrev:

Ja, den gangen man trenger å åpne de så er det jo bare å ta sikringen

Å ta sikringen gjelder imidlertid ikke som to-polet brudd. Men to-polet brudd heter også "service-bryter" og brukes når du f.eks. skal bytte lyspære. Har man faste LED-spotter skal man ikke det. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Har en av dem. Fungerer bra utfra min erfaring på ca 1 uke.

God følelse på den, tight og fin, og fine markerte step for dumming, samt av/på.

 

Kom inn uten problem i HS3. Justering av min/Max gjøres med parameter i HS, ikke mulig å gjøre med potmeter, som fx på Elko sine manuelle.

 

Har støtte for ekstern push-bryter koblet fysisk til z-dim.

 

Begrensning på 200VA, så går greit for 5-6 halogen, men minimum er 1VA, så perfekt for LED. På mine 5 stk 35w halogen kjører jeg minimum på 22-23% satt i parameter 2, da gløder de ganske svakt.

Ikke testet med LED enda, så usikker på om den gir flimring osv.

 

Basert på erfaring pr nå, kommer dette til å bli std erstatning for Elko 315/630 som «henger» i trykkbryteren.

 

TA

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
3 timer siden, paalkr skrev:

Jeg har laget config til Openzwave for Z-Dim, https://github.com/OpenZWave/open-zwave/pull/2069

Bør gjøre det enklere å benytte enheten i en del systemer. Funker i alle fall 100% i Domoticz, greit å kunne sette alle parameterne etc.

 

Veldig bra. 

Må man ekskludere og inkludere igjen for å få aktivert xml-filen i Domoticz?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må gjøre følgende

 

  1. Stopp Domoticz
  2. Bytt ut /Config/manufacturer_specific.xml med filen i min PR
  3. Legg til /Config/thermofloor/heatit-zdim.xml fra PR
  4. Fjern noden fra /Config/ozwcache_XXX.xml (XXX er en eller annen random verdi)
  5. Start Domoticz

 

PS, PRen er laget mot Openzwave 1.6, så du må ha en Domoticz-versjon som er basert på denne.

 

Endret av paalkr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, bare slett hele noden (XML blokken for aktuell node). Ta gjerne en backup av filen hvis du er redd for å gjøre feil ;). I verste fall kan du bare slette hele filen, da blir den bygget opp på nytt når Domoticz starter. Oppstarten tar da litt lenger tid (første gang), fordi Domoticz må spørre alle nodene om hvilken egenskaper de har. Men dette er altså helt uproblematisk å slette hele fila, det er bare en cache.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, paalkr skrev:

Ja, bare slett hele noden (XML blokken for aktuell node). Ta gjerne en backup av filen hvis du er redd for å gjøre feil ;). I verste fall kan du bare slette hele filen, da blir den bygget opp på nytt når Domoticz starter. Oppstarten tar da litt lenger tid (første gang), fordi Domoticz må spørre alle nodene om hvilken egenskaper de har. Men dette er altså helt uproblematisk å slette hele fila, det er bare en cache.

 

Takk for god hjelp. ?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.