Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Aeotec Nano Dimmer


4ndersjensen

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt meg en Aeotec Nano Dimmer som en elektriker monterte idag.

Jeg har koblet til nettverket og kan styre den med av / på.

Bruker jeg entity light.aeotec_zw111_nano_dimmer_level skrus på 100% uansett om jeg setter brightness til 1, 50 eller 100%. Settes til off, så skrus den av.

Jeg har montert den bak en vanlig bryter med impulsfjær som fungerer som av / på, men ikke dimming ved å holde inne.

Hva må til for å dimme med denne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slet med samme problemstilling. Trodde at dimmeren skulle tilpasse seg lyskilden automatisk, men det gjorde den ikke. Måtte endre parameter for å få den til å automatisk detektere "dimming range". Sett parameter 249 (1 byte) til 1 eller 2 og slå på strøm på dimmeren. Se mer info her.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har feilsøkt litt, men er veldig tungvint. Når det ikke går an å justere tidsrom for logbook entries. Tar et minutt ekstra hver gang jeg refresher den siden.

Ok, jeg ser altså at automatikken trigges, men den gjør ikke noe med lyset. Jeg tenkte at man skulle se en light.turn_on event på nano dimmer etter motion living room day ble trigget, men det er ingenting.

Restartet PI'en kl. 0805 derfor disse turned off events i starten.

 

20190211_081556.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av de store turn offs med dette er at det skal være så utrolig vanskelig å få til. Hvorfor går det ikke å plugge til en sensor, en dimmer, følge en guide fra a til å og så fungerer det? De fleste installasjoner er vel stort sett like, så da bør det vel også være mulig å få til en god step by step guide.

Jeg har nå for 3. gang lagt til multisensor 6. Jeg har redigert mine automatiseringer som inneholder denne dingsen men uansett hva jeg gjør, så trigges ikke lyset. Intet vises i loggene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.