Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Oppdatering anbefaling av smartlås og røykvarsler


aleks

Anbefalte innlegg

Da jeg vant over Verisure og kom meg ut av avtalen må jeg ta valget om jeg skal beholde Yaleman-låsen eller ei, men den har jo iofs elendig integrering med smarthjem mtp api-et kan blir skrudd av når som helst.

 

Er Yaleman den beste låsen, eller finnes det andre låser med zigbee / zwave som har bedre integrering?

 

Må skifte ut røykvarslere også, så legger til, fibaro røykvarslere eller "smartere" som f.eks nest-varslere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, aleks skrev:

Hvor godt fungerer den?

 

Som dekorasjon på kjøkkenbenken duger den i hvertfall... ? fikk den rett før helga - ikke fått montert den enda. Vurderer å kjøpe til en Danapad, så blir den ganske «komplett». 

 

Litt erfaringer fra andre her:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt Danalock v3 med Zwave en stund(kanskje litt over et år siden montering?), stabil og fin, bruker mest med Homeseer og Homebridge/Siri for styring via tlf. 

Åpne/lukk via telefon/BT fungerer også, men føler at det kan være forsinkelse. 

Hatt Danapad siden lansering i høst, noen ganger må jeg trykke inn kode 2 ganger før den reagerer, ellers Stabil og fin. 

Danalock v3 bruker 4x cr123, Danapad 4xAAA.

 Ikke bytta batteri ennå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Du har jo også Yales sitt eget alarmsystem som også kommuniserer med Philips Hue for lysvarsling.

 

https://www.yale.no/no/yale/no/velkommen-til-yale-home/

 

Du får kjøpt det hos Coop Bygg og Kjell.com

 

men det jeg har gjort er å kjøpe endel komponenter fra England, da kan du få komponenter til nesten halve prisen av det de selges i norge.

Og så sålangt har de fungert bra.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, villaholmen said:

 

men det jeg har gjort er å kjøpe endel komponenter fra England, da kan du få komponenter til nesten halve prisen av det de selges i norge.

Og så sålangt har de fungert bra.

 

 

Verisure-komponenter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.