Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

HomeSeer-skolen #3: Grunnleggende Z-wave


Moskus

Anbefalte innlegg

  • 9 måneder senere...
23 minutter siden, Oddvar skrev:

Tooltip på knappen Full Optimize sier man skal kjøre Optimize minst tre ganger. I denne guiden står det en gang, hva er korrekt?

En gang. Jeg har selv fått det bekreftet fra HomeSeer Tech selv.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Hei

 

Har anskaffet meg HomeSeer etter å ha startet min ferd til automatisering med Zipato.

 

Kjører dette på en dedikert maskin med win10 og bestilte en UZB1 fra Dustin som jeg fikk i dag. Har plugget den i maskinen, oppdatert driver og konfigurert den i Z-wave plugn, men når jeg søker etter enheter, finner den ikke noe som helst. har forsøkt med mange forskellige enheter, så mistenker at det er noe jeg har gjort feil her?? @Moskus Heelp???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Fikk beskjed fra HS support om å ikke bruke beta z-wave plugin, og gå tilbake til .190. For å prøve å løse et problem.

 

Hvordan gjør jeg det, mest mulig smertefritt?

Er det noe som er trygt å gjøre når man er langt til havs, eller burde jeg være hands-on hjemme før jeg begynner med det? ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, JohnMartin skrev:

Er det noe som er trygt å gjøre når man er langt til havs, eller burde jeg være hands-on hjemme før jeg begynner med det? ?

Tja... har du tilgang vial RDP, LogMeIn, Teamviewer eller tilsvarende går det fint. 

TA ALLTID BACKUP FØRST, GJERNE AV Z-WAVE INTERFACET OGSÅ! Send så hele HS3-mappa til en Zip-fil.

 

Så er det i utgangspunktet bare å velge den vanlige Z-wave plugin'en og installere den fra Updateren. :) 

 

 

8 timer siden, JohnMartin skrev:

Fikk beskjed fra HS support om å ikke bruke beta z-wave plugin, og gå tilbake til .190. For å prøve å løse et problem.

Hvorfor fikk du denne tilbakemeldingen?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Moskus said:

Tja... har du tilgang vial RDP, LogMeIn, Teamviewer eller tilsvarende går det fint. 

TA ALLTID BACKUP FØRST, GJERNE AV Z-WAVE INTERFACET OGSÅ! Send så hele HS3-mappa til en Zip-fil.

 

Så er det i utgangspunktet bare å velge den vanlige Z-wave plugin'en og installere den fra Updateren. :) 

 

 

Hvorfor fikk du denne tilbakemeldingen?

 

 

Ja, har både TeamViewer og VNC.

Må jo ha tilgang til å leke litt mens jeg er bortreist :)

 

Er det så enkelt å gå tilbake altså. Søkte litt på nett og der sto det mye rart ?

 

Fikk beskjed fra support via email pga. problemet med å få forbruks oppdatering på Fibaro Wall Plug.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, prøver meg på Homeseer og installerer ihht guiden.

 

Har installert UZB1, og den ligger som seriell USB enhet under COM3

 

Problemet er bare at Z-wave Plug-In ikke dukker opp under Plug-Ins?

 

Sitat

Aller først sjekker vi at Z-wave plugin'en kjører. Det gjør vi ved å gå til Plugins → Manage.

 

Skjermbilde:

 

Skjermbilde.PNG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.