Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Trioving 5116 og Danalock v3


ZoRaC

Anbefalte innlegg

30 minutter siden, ZoRaC skrev:

 

Du har nok gjort samme feil som meg... ? det står et sted med liten skrift at man må koble til mobilen med BT først, deretter Z-wave. Så du må nok ekskludere den igjen, legge den til på mobilen og så inkludere på nytt. Jeg holdt låsen 10 cm fra sentralen ved inkludering - da gikk det ganske greit. :) 

Ja der kan du sjå ?

Får prøve det i dag! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Akuratt som de andre her hadde jeg også problemer å få montert låsen på min gamle dør med Trioving 5116 lås.
Jeg hadde ingen hage slange tilgjengelig  men min 3D printer her ved siden av meg, så jeg sjekket det store arkivet på Thingiverse hvor jeg fant
http://www.thingiverse.com/thing:1603304
men denne passet ikke min dør lås og var også for Danalock V2
 

Så da startet jeg opp Fusion 360 å med mine begrensede skills, to utkast å prints så klarte jeg å lage et adapter som passet min dør.
Vet ikke om den passer or for flere men her er hvertfall min versjon i tilfelle den kan hjelpe noen i samme situasjon
http://www.thingiverse.com/thing:3753351

Husk at man kan bestille 3D prints av lokale folk gjennom https://www.3dhubs.com hvis man ikke har 3D printer selv
 

Endret av protonic
  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
På 13.2.2019 den 20.39, ZoRaC skrev:

 

Hmm... har prøvd å skru den ut

nå, men det virker som den bare går rundt og ingenting løsnet. Antar det et en skrue for hver side av døra, sånn at jeg ikke skal løsne den som er til venstre?


Husker du hva slags skrutrekker du brukte? Er i samme situasjon selv nå, og virker ikke som noe skjer når jeg forsøker å skru. Klarer heller ikke se hva slags skrue som er brukt.
Du skriver "venstre", men mente du "høyre"? For er vel den delen med "vrideren" som skal løsnes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, daniel.h.iversen skrev:


Husker du hva slags skrutrekker du brukte? Er i samme situasjon selv nå, og virker ikke som noe skjer når jeg forsøker å skru. Klarer heller ikke se hva slags skrue som er brukt.
Du skriver "venstre", men mente du "høyre"? For er vel den delen med "vrideren" som skal løsnes?


Mener det var vanlig flattjern. Skruen sitter vel litt dypt, så må ha langt nok jern.  Husker jeg måtte fikle litt med vrideren etterpå for at den skulle løsne. Er skruen på samme side som vrideren du skal løsne, ja. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.