Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Trioving 5116 og Danalock v3


ZoRaC

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, GeneralVirus skrev:

 Ja. Er det ikke en skrue der inne? Trenger ikke nødvendigvis skru den helt ut.

 

Hmm... har prøvd å skru den ut

nå, men det virker som den bare går rundt og ingenting løsnet. Antar det et en skrue for hver side av døra, sånn at jeg ikke skal løsne den som er til venstre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En stund siden jeg har gjort lignende selv. Så litt eldre ut den låsen der, så mulig du må lirke litt å kanskje bruke litt mer makt enn du tror, kan også være at den må være i en bestemt stilling før den kommer ut (altså at du prøver å dra den ut både låst og ulåst). Skal bare være å dra den ut. Prøv å løsne begge skruene.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Aladin skrev:

Den må du montere på, litt over et år siden jeg monterte min og det tok litt tid å finne ut av det. :o

 

Men hvordan festet du den? Er jo ingen skruehull å skru den fast i?

 

Ser ut til at det er akkurat 35mm lengde på pinnen hos meg. Vil pinnen da holdes på plass av Danalocken (den sier 10-35mm lengde)? Eller bør jeg korte den ned ett hakk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør vel prøve å montere den, så vil du vel se om du må kappe av en bit til slutt. Jeg husker jeg sleit med å få festet låsen, mener jeg festet den i to hull i låsekassa.  Jeg byttet også sylinder, den gamle hadde en flat firkant i enden, måtte ha en med spor i enden. Det demrer ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikk på biltema og kjøp en 565 låsekasse til kr129. 

 

Må kanskje skifte sluttstykket også. Da må du ha ny sylinder hvis du fortsatt skal ha det.

 

Edit: finnes også adapter fra sidefeste til frontfeste for sylinder, men det kan være litt jalla

Endret av Andreas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Aladin skrev:

Jeg husker jeg sleit med å få festet låsen, mener jeg festet den i to hull i låsekassa.  Jeg byttet også sylinder, den gamle hadde en flat firkant i enden, måtte ha en med spor i enden. Det demrer ?

 

Den passer med det avlange sporet på bildet, men det er jo ikke hull man kan skru noe i (ingen gjenger, osv). Ellers ser sporet riktig ut - får rotert låsen med pinnen med fingrene. :) 

1 time siden, ZoRaC skrev:

 

16472C4D-A531-48F6-B604-EADAA2C7C0C8.thumb.jpeg.d3183642f9973682e784d95f722ffd58.jpeg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Andreas skrev:

Stikk på biltema og kjøp en 565 låsekasse til kr129. 

 

Må kanskje skifte sluttstykket også. Da må du ha ny sylinder hvis du fortsatt skal ha det.

 

Edit: finnes også adapter fra sidefeste til frontfeste for sylinder, men det kan være litt jalla

 

Takk for tipset, det blir «nødløsning» i så fall. Har felles nøkkel med en hengelås, så ikke så gira på å bytte sylinder... 

 

8 timer siden, Aladin skrev:

Jeg har festet den i de to hullene på siden av sluttstykket, som ser riktig ut, var det bolt m/mutter tro?  Litt sent i dag, men jeg kan ta av låsen i morgen og kikke og ta noen bilder hvis du trenger det.

 

Om du har mulighet til det, så hadde jo det vært helt supert! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk svar fra Intin kl 0802 i morges!

Sitat

Vi har løst det på tilsvarende dører med litt «spesial tilpassing».

   Ved å lage et avstandsstykke i plast (her vist med hageslange) ? så får du press på U-platen. Viktig å teste låsefunksjon, at vrideren går lett.

   Kanskje ikkje så elegant, men det enkle er ofte det beste.

36533464-583A-47B2-ABD2-8273FAB1859D.png.2c8a7bae1b23a997806ad583294f1ce0.png

 

Var jo ikke så dumt det. :) 

 

De bekreftet også at det ikke var noe problem å snu platen 180 grader. ?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Legger ved 2 bilder av min lås som er montert "opp/ned", den er festet i hullene i låskassen med koppemutter fra motsatt side. Det var mye fikkel å få til men den fungerer som den skal, det skal også være mulig å feste U-platen.

 

 

danalock1.jpg

danalock2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
9 timer siden, bjornepappa skrev:

Men eg skjønna ikkje korleis eg får låsen inn i Danalock-appen. Tips? 

 

Du har nok gjort samme feil som meg... ? det står et sted med liten skrift at man må koble til mobilen med BT først, deretter Z-wave. Så du må nok ekskludere den igjen, legge den til på mobilen og så inkludere på nytt. Jeg holdt låsen 10 cm fra sentralen ved inkludering - da gikk det ganske greit. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.