Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Lufteventiler


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg skal sette inn noen nye ventiler i kjelleren. Hovedsakelig som et tiltak mot radon. Har bare litt for høye verdier, så håper mer effektiv lufting vil hjelpe.

 

Jeg er også helt i startfasen av å gjøre hjemmet mitt litt smartere, og tenkte at jobben med å åpne og lukke ventilene kanskje var en oppgave som kunne løses med noen smarte dingser.

 

Noen som har noe erfaring med dette? Eventuelt noen produktet de vil anbefale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Har søkt en del på nett, kom over denne listen her:

https://www.postscapes.com/wireless-vent-keen/

 

Tenkte da på "flair" eller "keen" - ventilene som er på listen. Virker som de kanskje kan gjøre jobben? 

 

Kikket også på noen av dingsene til Airthings. I mitt drømmescenario, hadde kanskje en https://airthings.com/no/wave-plus/

vært perfekt for å måle forskjellige verdier i luften, som igjen åpnet ventilene ved behov. Så ikke noe om smartstyring på sidene til Airthings, men sendte de en mail og spurte de om de hadde planer om å lage noe som fungerte med smarthjem. Fikk til svar at de hadde fått på plass følgende: 

IFTTT

Wave Plus - Raspberry Pi

 

IFTTT har jeg hørt om, og det burde kanskje være mulig å styre ventilene slik jeg ønsker ved hjelp av det?

 

Virker som det kanskje er litt mer krevende å lage en løsning ved hjelp av Raspberry? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.