Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!
  • 0

Bytte system?


Fuzzic

Spørsmål

Hei. 

Jeg bruker i dag Home Assistant, men vurderer å bytte. Grunnen til dette er at jeg ønsker rett og slett noe enklere, mer plug and play. 

Jeg har i dag Ikea lys, div Xiaomi sensorer og et par Kina IP kamera, men kikker også litt på sonoff, Z-wave og kanskje en dørlås. 

Har kikket litt på SmartThings og Homey, men kunne trenge litt input. 

Jeg har en utdannelse innen IT og har jobbet med det i mange år. Hjemme så kjører jeg Windows server med hyper-v. Har også en pfsense brannmur og vlan for å skille ut IoT tingene så er ikke redd for å fikle, men ønsker noe enklere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0

Siden du allerede kjører en servrløsning så ville jeg vurdert HomeSeer.

30-dagers trial og siden du har kjørt Home Assistant så har du sikkert de "USB-pinnene" du trenger allerede, så det er bare å prøve. :) 

Ta en kikk på HomeSeer-skolen for å komme i gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Det stemmer, begge to.

Jeg har satt opp en Windows 10 i Hyper-v nå og tenkte jeg skulle prøve HomeSeer.

Hvis det er noen som har noen flere tanker om SmartThings, Homey eller evt. andre systemer, så taes det imot med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
7 timer siden, Fuzzic skrev:

Har satt opp en ekstra W10 og installert HomeSeer så da får jeg teste litt! 

 

Jeg har en 50% rabattkode på HS3 som er gyldig i ca 2 uker til, om du ønsker å gå for HS og ikke vil vente til 50%-tilbudet i mai. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Supert, takker og bukker! 

Har endelig fått W10 til å fungere bra så leser HomeSeer guiden og tester :) 

Tror jeg må kjøpe meg en ConBee slik at jeg får testet skikkelig. Merker at spesielt Xiaomi gatewayen er litt kødden om dagen. 

Hvilke versjon, standard eller pro, burde jeg gå for? 

Og er det mulig å oppgradere for en rimelig penge senere dersom jeg går for standard? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
16 timer siden, Fuzzic skrev:

Hvilke versjon, standard eller pro, burde jeg gå for? 

 

Jeg gikk for Standard, men har kjøpt HSTouch Designer og Z-Seer utenom. Det ble likevel billigere enn Pro. De andre Pro-tingene har jeg ikke bruk for.

 

16 timer siden, Fuzzic skrev:

Og er det mulig å oppgradere for en rimelig penge senere dersom jeg går for standard? 

 

Ja, de har en egen oppgraderingslisens, men den ligger nok ikke i kategorien "rimelig penge" :P:

https://shop.homeseer.com/collections/home-control-software/products/homeseer-hs3pro-home-automation-software-upg-from-hs3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
1 minutt siden, Fuzzic skrev:

Jeg regnet litt überkjapt på kostnadene og ser at plugins koster litt de også, bl.a. JowiHue som jeg regnet med at jeg trenger for å styre ZigBee enhetene...

Eller bruker du ikke den?

 

Jo, jeg bruker den, men den følger uansett ikke med i Pro, så den må du kjøpe uansett. :) 

Bare HomeSeer sine egne plugins følger med i Pro, ikke de som er utviklet av andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Svar på spørsmålet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.