Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Nattsenk


GO_Nilsen

Anbefalte innlegg

10 hours ago, GO_Nilsen said:

Må testes. Ønsker også ettervert at under nattsenk, skal romtemp føler styrer gulvvarmen. Om noen har noe tips der mottas det med takk ?

Forstår jeg deg riktig at du normalt styrer gulvvarmen med gulvføler, men ønsker å benytte romføler ved nattsenking?

 

Har du HeatIT termostat eller styrer du varmekabelen på annen måte??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hillmar skrev:

Forstår jeg deg riktig at du normalt styrer gulvvarmen med gulvføler, men ønsker å benytte romføler ved nattsenking?

 

Har du HeatIT termostat eller styrer du varmekabelen på annen måte??

Stemmer. Har heatit på alle rom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan du bruke "Z-Wave Action" i Eventene til å endre parametere på termostatene. Parameter 2 bestemmer hvilken føler termostaten skal benytte. Om du har den originale HeatIT Z-Wave termostaten så setter du parameter 2=1 for å benytte den innebygde romføleren og parameter 2=0 for å benytte gulvføleren.

 

Jeg skjønner ikke noe av hvorfor Eventene dine ikke trigger. Har du screenshot av hvordan schedulesene er satt opp i EasyTrigger?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"z-wave action" må sjekkes nermere, men har hørt diverse om den innebygde romføleren på disse. har en multisensor som sitter i taket på alle rom. Planen var å bruke den.

Tror jeg har funnet ut hva problemet var med eventet. Jeg hadde definert nattsenketiden. f.eks 19:00->00:00 og 00:00->07:00 . Ser ikke ut som easytrigger likte det no serlig. Virket iallefall fint idag, da jeg har definert "varme"tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan si meg enig i problemene med den innebygde romføleren. Den gjorde det svært vanskelig å ha kontroll på disse termostatene - i tillegg var det umulig å ha noen tiltro til temperaturen som sto på displayet.
"Du altså - nå er det bare 17 grader i stua! - Jeg fryser"
"Nei nå skal du høre - det er egentlig 21 grader, men kompensasjonen i den interne romføleren..."

Jeg satte på en ekstern romføler, og alt ble så mye enklere ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.