Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Ring 2 eller alternativer til ringeklokke?


Anbefalte innlegg

Hei,


Er i oppussingsfasen og trenger å få på plass en ringeklokke etterhvert. Da dette er en enebolig så tenker jeg at det er lurt å gå for en variant med kamera. Er det stort sett Ring 2 som gjelder om dagen innenfor kurante priser? Eller er det alternativer man bør se på? Doorbird feks ser relativt stort og dyrt ut.. Forslag mottas med takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noen anbefaling i forhold til valg, men jeg angrer litt på at vi ikke har lagt opp ledninger/rør til ringeklokke og dermed er avhengig av ringeklokke med batteri. 

 

Så om du ikke allerede har det, og det er mulig å legge opp, anbefaler jeg det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, tjwesterby skrev:

Hei,

 Er det stort sett Ring 2 som gjelder om dagen innenfor kurante priser? Eller er det alternativer man bør se på? Doorbird feks ser relativt stort og dyrt ut.. Forslag mottas med takk :)

 

Styr langt unna Ring. Er vel den ringeklokken i hele verdenshistorien som har fått dårligst kritikk.

Da kan du like godt kjøpe en Kina-kopi til et par hundrelapper (som sannsynligvis funker MYE bedre...)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Vitellius skrev:

 

Styr langt unna Ring. Er vel den ringeklokken i hele verdenshistorien som har fått dårligst kritikk.

Da kan du like godt kjøpe en Kina-kopi til et par hundrelapper (som sannsynligvis funker MYE bedre...)

 

 

Interessant, de anmeldelsene jeg har lest er veldig positive, har du noen kilde eller begrunnelse? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, tjwesterby skrev:

Interessant, de anmeldelsene jeg har lest er veldig positive, har du noen kilde eller begrunnelse? 

 

For eks her: 

https://www.trustpilot.com/review/ring.com

 

Noen anmeldelser er positive ja, men det er vel stort sett hos slike som dinside.no og tek.no som fortsatt er dypt fascinert over alt som kan kobles opp mot en app (og det er vel det eneste kriteriet som må oppfylles for å oppnå toppscore... ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, jeg har hatt Ring et par år, og det er fryktelig ustabilt, selv med godt WiFi-signal. Begynte plutselig å fungere igjen i dag etter å nok en gang vært offline (denne gangen siden november 2018).

Skal over på annen løsning, uten tvil.

Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med Nest Hello? Fungerer veldig stabilt her. Har Hello, 4 Nest Protect og 2 kamera. 

 

Eneste ulempen er at Nest Aware abonnementet fort blir litt dyrt skal man ha mange kamera som lagrer video til Nest hele tiden. Man får halv pris på de man legger til ekstra. De fungerer uten også, men mister noen funksjoner og kunne se video fra når som helst siste 5 dagene, 10 eller 30 dagene er kjekt å ha.  Ellers ser man bare når det har vært bevegelse. Nest fungerer bra mot Home Assistant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, tjwesterby skrev:

De er veldig kule Moskus, men synes prisen er i overkant stiv selv for den enkleste utgaven.

Joda, jeg ser det poenget veldig, for det var det jeg tenkte selv. Den koster jo fort 1000-1500 kr mer enn "vanlige" smarte ringeklokker.

Men jeg ble overtalt av @mk1 black limited til slutt.

 

Og DET angrer jeg ikke på. Nå er jeg nok en mer avansert bruker enn gjennomsnittsnordmannen og denne Doobird har mange funksjoner som muligens er overkill for mange. Men for meg er det helt genialt å ha tilgang video-strømmen uten forsinkelser og i full kvalitet, den er hel-integrerbar i HomeSeer og den kan snakke direkte med det SIP-baserte intercom-anlegget i huset. Det er en vinn-vinn-vinn-situasjon som var mer verdt enn det pristillegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
2 minutter siden, mk1 black limited skrev:

Jeg har en lignende (trolig bare frontdeksel som er forskjellen) som jeg kjøpte for test, og hvis den er like bra som en Ring-enhet er jeg jammen glad jeg ikke har en sånn...:)

 

Har ikke testet Ring, men denne Kina kopi'en som jeg har virker nå ihvertfall ganke bra ?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
På 14.3.2019 den 15.03, mk1 black limited skrev:

Jeg har en lignende (trolig bare frontdeksel som er forskjellen) som jeg kjøpte for test, og hvis den er like bra som en Ring-enhet er jeg jammen glad jeg ikke har en sånn...:)

 

 

Sikker bra denne, men står ingenting om ipxx , tåler den da å stå ute mht vind regn og vær?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@aleks - dersom du bytter ut Ring2, gi meg en lyd om du tenker å selge den :)

Er fortsatt i tenkeboksen her, virker som det er lite gode løsninger hvis man ikke skal gå for doorbird. Mulig jeg må vente på netatmo eller noe sånt og se hvordan de tar seg ut.

Endret av tjwesterby
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
10 minutter siden, aleks skrev:

Jeg har vurdert å gå for denne. Mener den er helt lokal med mulighet for live streaming til DVR

 

https://www8.dahuasecurity.com/products/all-products/Video-Intercoms/Video-Doorbells/DB11

 

Den så jo ikke dum ut ?

Men trist at den ikke bruker PoE.. Må uansett fikse strøm til den på noe vis, enkleste løsningen er nok å bytte ut ringetrafoen.

 

Har også vurdert og smartifisere dagens ringeklokke med en enkel z-wave enhet som trigger et varsel i HA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, slippern said:

 

Den så jo ikke dum ut ?

Men trist at den ikke bruker PoE.. Må uansett fikse strøm til den på noe vis, enkleste løsningen er nok å bytte ut ringetrafoen.

 

Har også vurdert og smartifisere dagens ringeklokke med en enkel z-wave enhet som trigger et varsel i HA.

 

Du kan bruke POE, bare splitt kabelen :) Siden den bruker DC så kan du bruke kabelen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.