Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Assosiere Fibaro Dimmer 2 (evt. Fibaro Relay Switch) med Fibaro Roller Shutter 2


runewa

Anbefalte innlegg

Jeg har 4 stk Roller Shutter 2 som styrer hver sin utvendige solskjerm. Som en backup-løsning i tilfelle serveren tar kvelden ønsker jeg å assosiere en Dimmer 2, evt. en Relay Switch, med disse.

 

Er det noen som har gjort noe tilsvarende og kan dele oppsettet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Dette vil variere mellom forskjellige kontrollere. Hvilken kontroller har du? 

 

Det du må finne ut er hvilken gruppe Dimmer 2 eller Relay Switch har som kan sende til Roller Shutter. Her må du se hva slags kommando Roller Shutter kan motta. 

 

Får ikke sjekket noe mer nå men jeg har en heatit push putton 8 som jeg måtte kjøre via event i Homeseer. Husker ikke hvorfor jeg ikke fikk til assosiasjon på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om den skal motta "BASIC command class" (on/off) eller "MULTILEVEL command class" (dim).

Du får nesten bare prøve begge (en av gangen) og se hvilken av dem som fungerer. :)

image.png.aa79aedeae1b53183fbefd620aa3f3c4.png

 

Så vidt jeg vet, så støtter ikke "roller shutter" å inkluderes "secure", bare "non-secure". Da må du ha dimmeren lagt til "non-secure" også (eller endre parameter 27 på dimmeren til 0).

  • Thanks 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, strips said:

Dette vil variere mellom forskjellige kontrollere. Hvilken kontroller har du? 

 

Det burde jeg selvsagt ha opplyst om; HomeSeer.

 

3 hours ago, ZoRaC said:

Vet ikke om den skal motta "BASIC command class" (on/off) eller "MULTILEVEL command class" (dim).

Du får nesten bare prøve begge (en av gangen) og se hvilken av dem som fungerer. :)

 

Forsøkte med både Gruppe 2 og Gruppe 3 på Dimmer 2 i går, uten hell. 

 

3 hours ago, ZoRaC said:

Så vidt jeg vet, så støtter ikke "roller shutter" å inkluderes "secure", bare "non-secure". Da må du ha dimmeren lagt til "non-secure" også (eller endre parameter 27 på dimmeren til 0).

 

Ah, selvsagt! Dimmeren er inkludert secure, og Roller Shutteren er helt riktig inkludert non-secure. Endret parameter 27 til 0 på dimmeren, la til Gruppe 2 og voilà!

 

Takk for hjelpen! (Nå ble kjerringa fornøyd ?)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.