Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Smarter Coffee 2.0 - kverner ikke lengre


Anbefalte innlegg

Kvernen på min 15 mnd gamle Smarter Coffee 2.0 kverner ikke lengre. Ingen lyd fra den når kvernen skal gå. 

 

Dette har de jo tatt høyde for i en egen FAQ-artikkel:

https://support.smarter.am/hc/en-us/articles/360001503409-The-grinder-is-not-working-and-will-not-produce-any-grounds-

 

Men han ingeniøren som fant ut at dette var rengjøringsmetoden, han håper jeg har måtte finne seg ny jobb! Det er jo umulig! ?

 

Noen som har tips eller må jeg bare sende den tilbake til butikken?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send den i retur. Min (v1) har også problemer med kvernen, der er det nok oljen fra bønnene som gjør at dekslet som skal åpne/lukke for de kvernede bønnene ikke åpner. Jeg gikk til det skritt å sende en større mengde varmt vann (for å løse opp oljen) gjennom hele skiten, og da virket den faktisk en stund igjen. Men nå står den igjen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 hours ago, mk1 black limited said:

Jeg gikk til det skritt å sende en større mengde varmt vann (for å løse opp oljen) gjennom hele skiten, og da virket den faktisk en stund igjen. Men nå står den igjen

Sikker på at ikke kvernen da har rustet opp. Skal helst ikke være i kontakt med vann uten å oljes etterpå disse kvernene. (Hvis det da er en kvern og ikke en kutter i denne?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Armas skrev:

Men hvordan lager den kaffen? 

Maler den, og trakter dette gjennom ett filter? Eller er det trykk involvert, som i kaffemaskinene man finner rundt på alle arbeidsplasser?

 

Den kverner kaffen og slipper den ned i filteret. Så det blir traktekaffe. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.3.2019 den 11.33, mk1 black limited skrev:

Det kommer jo helt an på bønnene du bruker :) Kverningen er så som så (når den virker), men helt greit til hverdags.

 

Selvsagt, men hadde et lite håp det kanskje var en annen kaffenerd som kunne skrive et ord eller to om denne. Det er tross alt en del som påvirker smaken på kaffen, man kan fint leke med både kornstørrelse og temperatur til eks. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontaktet Smarter på chat, de ba meg sende inn et garantikrav (2 års garanti). Jeg meldte det inn til Whiteaway, tenkte det var enklere å forholde seg til dem enn Smarter.

Fikk denne etter bare 1-2 timer, så da får vi se. :) 

 

Sitat

Vi har mottatt din reklamasjon ang. SMCOF10 og beklager så mye at produktet ikke lever opp til forventningene dine.

 

Det skal vi ha funnet en løsning på så raskt som mulig.

Vi har sendt saken videre til produsenten, og bedt dem om å ta direkte kontakt med deg for å utbedre feilen. Du hører videre fra dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fikk nytt svar etter et par dager:

Sitat

Hei igjen,
 

Den er nå behandlet.

Dessverre informerer produsenten om at denne ikke er på lager, og derfor kan de ikke bytte.
De har heller ingen informasjon per. nå om når de kan forvente å få flere.

 

Ønsker du derfor refundering av beløp istedenfor?

 

Har nå mottatt returlapp og beskjed om at pengene utbetales når de har mottatt den. 

 

Så da blir det å kjøpe seg en ny kaffemaskin. :) God service fra WhiteAway.no! Fikk ny kanne på garanti i fjor, for den sprakk. Den kom kostnadsfritt direkte fra Smarter UK. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.