Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Hjelp til script som fungerer i Windows, men feiler i Linux


bio

Anbefalte innlegg

17 minutter siden, ZoRaC skrev:

 

Ja, jeg kopierte også et script fra manualen til Device History, men da viste det seg at man på Linux måtte ha med «New Object()» foran for at det skulle virke. Men, hos deg ser jo det riktig ut...

Ja, jeg prøvde også New Object foran hver Object som i tråden du linket til, men hjalp ingenting. 

Vi får se, ordner seg vel på en eller annen måte.

 

Vet du om noen andre måter å få kalender eventer fra Google Calendar inn i HStouch?

 

Ser jo oversiktlig ut å få dette på en device, deretter ut i HStouch (litt formatting denne karen har gjort): 

image.png.1df0e22f8854ff664e2be4b5c1033110.png

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Guahtdim skrev:

Jeg får følelsen av at feilen ligger i 


 allEvents = hs.PluginFunction("BLGData", "", "GetCalendarEventsForXDays", new Object(){myemail,tCalendar,tdays})

Med andre ord så feiler det på vei inn i plugin hvor du skal spesifisere epost, calender og antall dager. Og da aner jeg ikke hva man skal gjøre for å få det videre....

Hei igjen!

 

Fikk svar fra Blade, han var usikker på hva problemet kan være, men trolig mono/linux relatert.

 

Uansett, jeg har jo fått med meg din plugin, men trodde ikke denne funksjonen fantes i din plugin, dvs liste eventer til device. Så jeg installerte pluginen din for å prøve.

Får dessverre samme feil med din plugin, så dette er vel linux relatert ?

 

 

Koden fra din dokumentasjon:

Sub Main(ByVal Parms As Object) 
Dim msg as string = "" 
Try    
    Dim ParmArray() as String 
    ParmArray = Parms.tostring.split(",") 
    Dim tDevice = ParmArray(0) 
    Dim tCalendar = ParmArray(1)
    Dim tDays = cint(ParmArray(2))
    Dim allEvents As Object()
    

    allEvents = hs.PluginFunction("GCalSeer", "", "GetItemsForCalendar", new Object(){tCalendar ,tDays }) 

    For Each ev As Object In allEvents 
           msg = msg & "<br>" & ev & "</br>"   
    Next 
    
    hs.WriteLog("test","events found: " & msg)    
        
    if msg="" then msg="No Events Scheduled"        
    hs.SetDeviceString(tDevice , msg, true) 
  
Catch ex As Exception        
    hs.WriteLog("", "Exception in script: " & ex.Message)    
End Try
hs.WriteLog("test","---=== DONE ===---")

End Sub

Gir (har bare pastet inn koden i samme fil, derfor BLGData_Calendar.vb navnet) : 

image.png.578dc472dad042c2824333a13949379c.png

 

Ved å endre koden med:

    Dim tDevice as string = ParmArray(0) 
    Dim tCalendar as string = ParmArray(1)
    Dim tDays as integer = cint(ParmArray(2))

Gjenstår disse to:

 

image.png.e9d5291b51f5ca59f569d609c6ffa5e5.png

 

image.png

Endret av bio
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for tilliten. Jeg har desverre ikke testet så mye i Linux siden det er "unchartered waters" for min del. Jeg har brukt mesteparten av mitt voksne liv på Windows. Jeg har såvidt testet litt i Linux, men scriptdelen har jeg ikke brukt i det hele tatt der.

 

Det kan nesten virke som om det er noe problemer når man kaller mot en plugin fra script. Mulig det er noe feil i Mono uten at jeg tør å være skråsikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, bio skrev:

Uansett, jeg har jo fått med meg din plugin, men trodde ikke denne funksjonen fantes i din plugin, dvs liste eventer til device. Så jeg installerte pluginen din for å prøve.

Får dessverre samme feil med din plugin, så dette er vel linux relatert ?

Vent! @Guahtdim Har du nå støtte for å hente ut data fra kalendere til devicer?!??!??! :D? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Moskus skrev:

Vent! @Guahtdim Har du nå støtte for å hente ut data fra kalendere til devicer?!??!??! :D? 

 

Testet nå fra flere Google kalendere på en Win 10 maskin, fungerte glitrende til devicer med @Guahtdim sin plugin.

Synd Linux har issues med dette ?

 

 

Endret av bio
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutes ago, Moskus said:

Vent! @Guahtdim Har du nå støtte for å hente ut data fra kalendere til devicer?!??!??! :D? 

Kun vha script. Og kun mot Google (tror jeg). Jeg har gjort ett støt mot MS også, men jeg tror ikke jeg har lagt det ut enda. 

For tiden så blir det mye jobb og lite HS koding. 

Endret av Guahtdim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HOLY!

 

Ettersom vi var alle litt lost, inkludert Blade, spurte jeg om hjelp på HS forumet.

Første post reply kom fixen,

 

Endre fra:

Dim allEvents As Object()

til

 

Dim allEvents As Object

 

Thats it, nå virker både GCalseer og BLGData i Linux! 

 

 

Takk for feilsøking alle mann!

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Guahtdim Pluginen din fungerer utmerket. Har nå uninstallert BLGData plugin og bruker kun din. Takk for godt arbeid. Skal utforske resten av funksjonene etterhvert, ser ut som det er mye nyttig der, gode innspill fra bla @toonwolf (takk til deg også forresten, spesielt med arbeidet rundt IDLock 150 integrasjonen)

 

Bruker exchange mail/kalender på jobb. Hvordan er det å få dette inn i din plugin? Ikke så enkelt kanskje med tanke på autentisering?

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, bio skrev:

Har nå uninstallert BLGData plugin og bruker kun din. Takk for godt arbeid.

Jeg brukte tidligere BLGData, men så raskt at GCalSeer hadde potensiale og nå som @Guahtdim jobber "fulltid" for meg ? (føles slik i hvertfall ) med å videreutvikle denne så er det ikke i tvil om hva som blir brukt. GCalSeer er mye enklere å jobbe med siden den bruker den innebygde "event-motoren" i HomeSeer, mens BLGData kjører alt "på siden" og "trigger" andre eventer og script direkte uten å bruke event-motoren i det hele tatt. Det funker ja, men BLGData har ikke det som @Guahtdim har har laget/holder på å lage i GCalSeer hvor verdier fra kalenderaktiviteter kan oppdatere virtuelle devicer uten å være avhengig av å kjøre egne script. Jeg holder forresten å lage dokumentasjon for GCalSeer (ToonWolf-branchen) som i detalj beskriver et "case" hvordan man kan bruke de ny funksjonene. Blir lagt ut så snart det er "ferdig". NB: Twilio-plugin'en hans får seg en overhaling/oppdatering også som et resultat av dette. Her går det unna!

  • Like 1
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, bio said:

@Guahtdim Pluginen din fungerer utmerket. Har nå uninstallert BLGData plugin og bruker kun din. Takk for godt arbeid. Skal utforske resten av funksjonene etterhvert, ser ut som det er mye nyttig der, gode innspill fra bla @toonwolf (takk til deg også forresten, spesielt med arbeidet rundt IDLock 150 integrasjonen)

 

Bruker exchange mail/kalender på jobb. Hvordan er det å få dette inn i din plugin? Ikke så enkelt kanskje med tanke på autentisering?

Min plugin støtter kun personlig mail fra Microsoft. Jobbkalendere har jeg ikke lyst til å røre. Jeg kan se for meg endel bekymrede driftspersonell hvis kalenderen din blir truffet fra hjemmeautomasjon.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min plugin støtter kun personlig mail fra Microsoft. Jobbkalendere har jeg ikke lyst til å røre. Jeg kan se for meg endel bekymrede driftspersonell hvis kalenderen din blir truffet fra hjemmeautomasjon.
 
Tenkte kun å liste ut eventer, men ser helt klart poenget ditt [emoji106]
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.