Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Utendørs Z-Wave bevegelsessensor?


OlavT

Anbefalte innlegg

Aeotec Multisensor 6 har fungert bra for min del i noen år, men det er litt hensyn å ta.
Det er en stor fordel om du greier å unngå å ha de på batteri, iallefall om de står et sted hvor det er mye bevegelse.
De kan ikke stå ute i vær og vind. Den ene min står oppunder taket i et vindfang, den andre står oppe under en terrasse, og det fungerer fint. Men de tåler ikke vann rett på, så da jeg skulle høytrykkspyle huset så tok den ene kvelden. Begge gangene...
Unngå at de står med sol direkte på. Jeg har mistanke om at direkte sol har tatt knekken på en slik at den ikke detekterer bevegelse lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nexa/Everspring er IP44 så den skal tåle å stå ute i regnet men tåler ikke spyling. Funker veldig godt men bruker jo batteri da. Har satt opp flere av disse i tillegg til Aeotec Multisensor 6 da bevegelsessensoren i Aeotec er lite imponerende... Aeotec er IP20 og liker seg derfor ikke ute i regnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.