Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Problemer med å flytte homeseer til ny pc


Bostad

Anbefalte innlegg

Trenger litt råd fra dere guruene dom har holdt på lenger enn meg med dette.

Har hatt Homeseer kjørende på en gammel laptop en stund for testing å bli kjent med systemet. Har kun 1 fibaro dimmer og 1 fibaro single switch pr no.

Skulle idag prøve å få flyttet Homeseer og Uzb over til en Nuc som eg installerte med windows 10, 1803.

Gjorde følgende:

1: installerte windows

2: Installerte Homeseer

3: Stoppet Homeseer på gammel pc

4: Kopierte heile Homeseer mappen fra gammel til ny pc

5: Flyttet Uzb til ny pc

6: Starter Homeseer på ny pc

7: Rettet til rett com port

 

Problemet som oppstår er at eg ikkje får kontakt med nodene. Kjører scan, import og alt mulig av valg so feiler det med beskjed om at noder ikkje kan kontaktes.

Prøvde det z tools updater og den heller finn ingen noder

 

Flytter eg uzb tilbake til gammel pc og starter Homeseer so virker alt.

 

Har også prøvd å ta backup av uzb på gammel pc og kjørt restore når eg kobler den til i den nye.

 

Er det nokren som har vert borti lignende som har et godt tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjorde akkurat det samme som deg og fikk også en del plunder.

 

Har du samme versjon på HomeSeer og Z-wave plugin på begge maskinene?

 

Nodene inkludert secure? Hos meg virker det som det kun er nodene som er inkludert secure som ble trøblete. Hva slags feilmeldinger får du?

 

Min løsning ble å ekskludere og inkludere på nytt, med en del følgefeil dette førte med seg... 

 

Beklager et jeg ikke har noe god forklaring på problemet ditt, men hvis dette er et gjentagende problem for flere er det kanskje større mulighet for at man finner en løsning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja samme versjoner på begge maskiner.

Litt usikker på korleis nodene blei inkludert. Trur eg berre har valgt "add node" og trykt 3 ganger på bryteren for å legge dei til. Om dette er secure eller insecure er eg usikker på. Som sagt er litt fersk på dette. Men prøver no å lære litt meir før eg begynner å bytte ut dimmere i huset.

 

For prøve i morga å ekskludere å legge til igjen.

Bør eg då eksludere dei på gammel, flytte uzb til ny å legge dei til igjen?

Og er det då nok med 3 trykk eller må eg gjere noke spesielt med fibaroene siden dei har hatt kobling før?

 

Kan hente ut meldingene når eg prøver igjen i morgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gjort dette flere ganger og aldri hatt noen problemer, så lenge det er fra Windows til Windows. Å blande mellom Win7 og Win10 går også fint. Men 1) det kan være at du mangler OK drivere til UZB1 og 2) er du helt sikker på at det ikke er noen feilmeldinger i loggen?

 

37 minutter siden, Bostad skrev:

Failed to get a SECURITY SCHEME or verify the key from node

Nå har du kopiert mappen fra en maskin til en annen, men kan du sjekke at Z-wave.ini i /Config inneholder en KEY?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Moskus skrev:

Jeg har gjort dette flere ganger og aldri hatt noen problemer, så lenge det er fra Windows til Windows. Å blande mellom Win7 og Win10 går også fint. Men 1) det kan være at du mangler OK drivere til UZB1 og 2) er du helt sikker på at det ikke er noen feilmeldinger i loggen?

 

Nå har du kopiert mappen fra en maskin til en annen, men kan du sjekke at Z-wave.ini i /Config inneholder en KEY?

Takk Moskus, eg tenkte rett og slett ikkje på driveren:o. Ser no at eg heller ikkje hadde lagt inn driver på gamle pcen i utgangspunktet og kun brukt den windows har valgt.
Installerte drivaren på gamle pcen. Installerte den på nye og tok en ny kopi av HS3 mappen og alt virker :D

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, oakl skrev:

Hmm... har aldri lastet ned og installert noen egen driver for UZB1 jeg heller. Den har vært plug and play. Kanskje dette er årsaken til mine problemer også.

Ikkje umulig nei. Jaja bra vi lærer noke kvar dag B|
Link til driveren eg lastet ned: https://z-wave.me/download/WindowsDriverUZB.zip

Her er download siden: https://z-wave.me/support/downloads/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.