Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Fjernaktivere verisure


aleks

Anbefalte innlegg

Finnes det noen api punk som kan fysisk trigge selgveste verisureAnnlegget? Skal bruke vs sitt kontrollpanel etc uten abb og må finne ut hva jeg skal gjøre.

 

1. Hvis det finnes en SOS api punkt er det best

2. Kjøpe et nattsikringsannlegg og koble et Zwave relé til SOS knappen

3. Bruke en dørsensor med en magnet som styres av Zwave og da trigger alarmen

 

noen som har prøvd noe av dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg har en løsning: dør/vindesensor fra verisure med pull/push solenoid og Zigbee/Zwave plugg for å trigge den. Da trigges den ved alarm fra noen smarthjenenheter og  trigger verisure som tror dørsensoren utløses. Det er ingenting de kan gjøre for å stoppe det heller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Moskus said:

Jeg sliter fortsatt med å forstå hva prøver å oppnå... Trigger du en alarm til Verisure fra smarthuset slik at det kommer en vekter?

 

Ja, dette handler rett og slett om WAF. Jeg fikk klar beskjed kontrollpanelet fra verisure var tingen med de nøkkelbrikkene, og selv om jeg ga min beste salgspresentasjon av en tab med kontrollpanel skulle vi ha kontrollpanelet da det så pent ut (jeg må være enig kontrollpanelet fra VS er penere enn f.eks Yale sitt).

 

Litt av grunnen er at jeg ønsket å gå ut av avtalen med VS og etter en feil fra dem kunne jeg bruke loven mot dem for å avslutte abbonomentet og få tilbakebetalt, gikk derfor ut og kjøpte Vbox mini, yale moduler og nye versiure moduler (keypad, alarm, dørsensor etc) fra en tredjepart som kan brukes uten å ha et verisure kundeforhold.

 

Så var tanken; Jeg ønsker jo egentlig toveis og hvordan kan jeg putte vindusensorer på alle vinduer i huset uten å kjøpe verisure da de er for trege til å benyttes i smarthjem; Løsningen var rett og slett å kjøpe EN vindusensor fra verisure og bruke en mekanisk trigger til å "simulere" at den går av, dermed kan VS kontrollpanelet brukes til to ting:

 

1. Armere huset inkl alle tredjeparts sensorer vha pulling fra API

2. Trigge verisure alarmer uten innblanding av API med en metode som verisure aldri har sjanse til å blokkere.

 

Vektere bryr jeg meg ikke om da ihht kontrakten er ikke verisure pliktig til å sende vekter.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...
  • 3 måneder senere...
På 1.3.2019 den 13.14, aleks skrev:

 

Ja, dette handler rett og slett om WAF. Jeg fikk klar beskjed kontrollpanelet fra verisure var tingen med de nøkkelbrikkene, og selv om jeg ga min beste salgspresentasjon av en tab med kontrollpanel skulle vi ha kontrollpanelet da det så pent ut (jeg må være enig kontrollpanelet fra VS er penere enn f.eks Yale sitt).

 

Litt av grunnen er at jeg ønsket å gå ut av avtalen med VS og etter en feil fra dem kunne jeg bruke loven mot dem for å avslutte abbonomentet og få tilbakebetalt, gikk derfor ut og kjøpte Vbox mini, yale moduler og nye versiure moduler (keypad, alarm, dørsensor etc) fra en tredjepart som kan brukes uten å ha et verisure kundeforhold.

 

Så var tanken; Jeg ønsker jo egentlig toveis og hvordan kan jeg putte vindusensorer på alle vinduer i huset uten å kjøpe verisure da de er for trege til å benyttes i smarthjem; Løsningen var rett og slett å kjøpe EN vindusensor fra verisure og bruke en mekanisk trigger til å "simulere" at den går av, dermed kan VS kontrollpanelet brukes til to ting:

 

1. Armere huset inkl alle tredjeparts sensorer vha pulling fra API

2. Trigge verisure alarmer uten innblanding av API med en metode som verisure aldri har sjanse til å blokkere.

 

Vektere bryr jeg meg ikke om da ihht kontrakten er ikke verisure pliktig til å sende vekter.

 

 

Fikk du dette til?

Å bruke sensorer fra andre leverandører i ditt Verisureanlegg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.