Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!
  • 0

Georg

Spørsmål

Jeg er helt fersk og har ingen kjennskap til slike system fra før men driver nå å setter opp en liten laftahytte.

Ettersom jeg må ha trådløse brytere til lyspunkt så tenker jeg at jeg like godt kan ha et system for regulering av varmekilder ect.

Det vil bli installert Wilfa Trysil 6500 varmepumpe med Air Patrol Wifi

 

Har blitt anbefalt Fibaro Z-wave.

 

Kunne tenkt meg mulighet for manuell regulering samt via app.

Hytta vil først og fremst ha behov for:

- 3 termostater til gulvvarme

- 5-6 lyspunkt med dimmere

 

Vil gjerne ha mulighet for å senere utvide til:

- Utvendig webkamera

- Alarm

- Regulere utvendig belysning

- ++ (tar gjerne imot tips)

 

Så spørsmålet er egentlig hvilket system vil dere anbefale til dette?
(Gjerne svarte brytere og termostater, har allerede kjøpt Elko Plus stikk kontakter i sort)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0

Du kommer langt med Fibaro Dimmer 2, HeatIt termostater og en Fibaro Home Center, hvis du har fått anbefalt den. :)

 

Men det finnes andre systemer også som er gode. Det kommer mest an på hvor mye du ser for deg av automasjon på hytta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
5 timer siden, Moskus skrev:

Du kommer langt med Fibaro Dimmer 2, HeatIt termostater og en Fibaro Home Center, hvis du har fått anbefalt den. :)

 

Men det finnes andre systemer også som er gode. Det kommer mest an på hvor mye du ser for deg av automasjon på hytta.

Takk for svar :)

 

Tenkte først og at jeg måtte ha trådløst system til lyskilder pga tømmerveggene. Men kan da like greit ha noe som fungerer som er smarthus og kan bygges på.

 

Først og fremst vil jeg ha et system styrer lyskilder og 3 termostater, da med Elko Plus(synes jeg har lest at det fungerer med en fjær), Heatit virker som veldig godt tips til termostater. Kan man lese av strømforbruk på de også?

 

Hvilket system ville du gått for? Hytta er 30-40 meter fra parkering så er ikke så mange automasjoner jeg har bruk for. Evt alarm, sensorer for vann, værstasjon, webkamera, utebelysning osv.

 

Vet du om Wilfa varmepumpe med Air Patrol Wifi også syres via Fibaro/Z-wave?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
På 2.3.2019 den 15.24, Georg skrev:

Først og fremst vil jeg ha et system styrer lyskilder og 3 termostater, da med Elko Plus(synes jeg har lest at det fungerer med en fjær), Heatit virker som veldig godt tips til termostater. Kan man lese av strømforbruk på de også?

Du kan sette inn fjær på gamle Elko RS også, det trenger ikke være Plus. De blir ikke levert med fjær, for å si det sånn.
HeatIT Z-TRM2fx kan lese strømforbruk, ja.

 

 

På 2.3.2019 den 15.24, Georg skrev:

Hvilket system ville du gått for?

Jeg? Jeg bruker HomeSeer. Det kan alt. :) 

Men det er litt mer jobb å sette opp enn Home Center, men ikke så mye som HomeAssistant.

 

På 2.3.2019 den 15.24, Georg skrev:

Vet du om Wilfa varmepumpe med Air Patrol Wifi også syres via Fibaro/Z-wave?

... så vidt jeg vet (og navnet tilsier) er det Wifi, og ikke Z-wave...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Svar på spørsmålet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.