Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Hvordan oppdaterer man OTA egentlig?


TMB

Anbefalte innlegg

Jeg har et par enheter som har støtte for OTA FW-oppdatering.

 

En HeatIt Z-TRM2fx og en Fibaro Wall Plug 2 (FGWPF-102-ZW5)

 

Jeg finner ingen informasjon på nettsiden til noen av produsentene hvordan jeg faktisk oppdaterer disse. Noe som er litt merkelig?

 

Er det noen som vet hvordan dette gjøres? Hvilken software bruker man, og hvor finner man selve FW-filene hen? Hvordan leser jeg av hvilken versjon de har i dag?

 

Begge disse er koblet til min Tellstick ZNet Lite V2.

 

Endret av TMB
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.3.2019 den 22.14, GeneralVirus skrev:

Fibaro kan kun ota oppdateres via Fibaro Home center.

Seriøst? Det var da merkelig.

 

Så kunder som kjøper produktene deres skal ikke kunne oppdatere de fordi de velger en annen gateway enn deres egen?

 

Skulle nesten tro det var Apple...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HomeSeer Pro kan oppdatere OTA men en er avhengig av at enhetens produsent frigir filen med ny firmware og det er nok der det stopper.

 

Min erfaring med Fibaro OTA oppdatering er at det SER veldig fint og flott ut men virker sjelden, må gjerne gjøre 10 forsøk før suksess. Har dog ingenting å sammenligne med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, TMB skrev:

Seriøst? Det var da merkelig.

Så kunder som kjøper produktene deres skal ikke kunne oppdatere de fordi de velger en annen gateway enn deres egen?

Det er dessverre ikke merkelig. Men det er jævla tåpelig! :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Moskus skrev:

Det er dessverre ikke merkelig. Men det er jævla tåpelig! :( 

Dårlig kundebehandling synes jeg. Det burde jo stå når man kjøper den også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, TMB skrev:

Dårlig kundebehandling synes jeg. Det burde jo stå når man kjøper den også.

Du kan jo ta det opp med dem, som vi andre har gjort. Ikke at du kommer noen vei, men de kan iallfall ikke si at "kunder ikke opplever det som et problem"...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg sendte akkurat ei melding til Fibaro om dette på Facebook. Eg fekk svar som forventa, men nytta då høvet til å "skjemme" dei noko og be dei om å gjere noko med dette i framtida.

 

Viss mange nok gjer dette så kan det nok hende at dei snur på flisa etter kvart. Det er synd at ein ikkje skal kunne bruke denne mogelegheita for oppdatering av di enkelte produsentar skal sitje på kvar sin haug og berre promotere sitt eige...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.