Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Hva kan være galt?


Ruud

Anbefalte innlegg

 

Plutselig sluttet YR-plug-in og fungere, jeg vet ikke hvorfor men jeg vet at jeg ikke hadde siste versjon av HS3, så jeg oppdaterte til versjon: HS3 Pro Edition 3.0.0.500 (Windows)

Da sluttet også TrafriSeer og fungere, ser ut for meg som det er samme feil. Hva kan jeg gjøre videre?

 

mar-02 22.41.30   Error Initializing plug-in(2): YR Weather Instance::Indeksen var utenfor området. Den må være ikke-negativ og mindre enn størrelsen på samlingen. Parameternavn: indexSTACK: Server stack trace: Exception rethrown at [0]: ved System.Runtime.Remoting.Proxies.RealProxy.HandleReturnMessage(IMessage reqMsg, IMessage retMsg) ved System.Runtime.Remoting.Proxies.RealProxy.PrivateInvoke(MessageData& msgData, Int32 type) ved HomeSeerAPI.IPlugInAPI.InitIO(String port) ved Scheduler.clsHSPI.CheckInterfaces()
mar-02 22.41.24   Error Initializing plug-in(2): TradfriSeer Instance::Objektreferanse er ikke satt til en objektforekomst.STACK: ved System.Runtime.Remoting.Messaging.LogicalCallContext.PropagateIncomingHeadersToCallContext(IMessage msg) ved System.Runtime.Remoting.Proxies.RealProxy.PrivateInvoke(MessageData& msgData, Int32 type) ved HomeSeerAPI.IPlugInAPI.InitIO(String port) ved Scheduler.clsHSPI.CheckInterfaces()

Skjermbilde 2019-03-03 kl. 09.23.01.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge HomeSeer forum skal det være en nyere versjon 3.0.3.7, men jeg finner den ikke i pluggin updater eller beta.

Er vistnok gjort noen endringer i API fra met.no fra og med 01.03.2019 som gjør at tekst lokasjon ikke støttes.

Kan være at dette gir disse problemene.

Har samme feilmelding selv og ingen oppdatering siden 01.03.2019.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Guahtdim skrev:

Hvilket operativsystem (Linux eller Windows)? 

Windows

 

3 timer siden, Jarle F skrev:

I følge HomeSeer forum skal det være en nyere versjon 3.0.3.7, men jeg finner den ikke i pluggin updater eller beta.

Er vistnok gjort noen endringer i API fra met.no fra og med 01.03.2019 som gjør at tekst lokasjon ikke støttes.

Kan være at dette gir disse problemene.

Har samme feilmelding selv og ingen oppdatering siden 01.03.2019.

Ja det stemmer at Yr ikke har oppdatert devicene sine etter 28.02.2019 (eller når jeg ser nøye etter så er siste oppdatering 01.03.2019 09:15) Det er nok noe med den oppdateringen ja.

Men hvorfor har jeg samme feil på @Moskus sin TrafriSeer? Update: Nå har jeg lastet ned siste versjon av TrafriSeer, nå fungere den :)

Da er det bare å vente på ny versjon av Yr-plugin, er det noen som vet noe mer her? https://forums.homeseer.com/forum/weather-plug-ins/weather-discussion/yr-weather-toby/1280153-changes-to-the-plugin

 

Endret av Ruud
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Noen som vet noe mer om YR Weahter? Syns jeg har ventet lenge på versjon 3.0.3.7. Per nå virker den jo ikke i det hele tatt, skulle gjerne fått denne opp igjen å spille med HS3!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Ruud skrev:

Noen som vet noe mer om YR Weahter? Syns jeg har ventet lenge på versjon 3.0.3.7. Per nå virker den jo ikke i det hele tatt, skulle gjerne fått denne opp igjen å spille med HS3!

Den virker da helt fint...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trekker dette tilbake:

På 18.3.2019 den 8.33, Moskus skrev:

Den virker da helt fint...?

 

Den virker ikke fint lenger. Utvikleren har brukt tekstvarsel fra met.no, men dette ble lagt ned i løpet av mars. :(

 

Jeg har sent ham en PM.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.