Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Billigste bevegelsessensor-løsning?


Anbefalte innlegg

Flytter snart inn i nytt hus (nybygg) hvor all lysstyring er helt standard av/på-brytere(grunnet begrenset budsjett nå i starten). Planen er å automatisere en del etterhvert.

 

Første steg blir helt enkle bevegelsessensorer i bod, garasje, vaskerom og muligens gang (x2). I bod, garasje og vaskerom vil jeg ha enkle taklamper hvor utseendet ikke har noe å si. Har dere tips til hva som blir billigste løsning for å få bevegelsessensor i disse rom? Her kommer altså "automasjon" foran "smart", trenger ikke mer enn en dum bevegelsessensor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal bevegelse-trigger integreres med en smarthusløsning på sikt? Hvis ikke finnes det vel lamper med innebygget bevegelsesdetektor som bare styrer lyset. :) mener det var en lampe som reagerte på kroppsvarme også, ikke bare bevegelse, men husker ikke helt hvor jeg så den...

 

EDIT:

Ikke den jeg tenkte på, men et alternativ: https://m.clasohlson.com/no/LED-taklampe-med-sensor/36-6078

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, ZoRaC said:

Skal bevegelse-trigger integreres med en smarthusløsning på sikt? Hvis ikke finnes det vel lamper med innebygget bevegelsesdetektor som bare styrer lyset. :) mener det var en lampe som reagerte på kroppsvarme også, ikke bare bevegelse, men husker ikke helt hvor jeg så den...

 

Ah, takk for tips. Sånn i utgangspunktet ser jeg ikke noe behov for bevegelsessensorer i disse rom ifbm noe smarthusløsninger. Kan jo være jeg angrer meg etterhvert, men den lampa fra Clas Ohlson var et godt tips! Ser f.eks. at de er lagd for betraktelig flere tennsykluser som kan være viktig for slike lamper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.