Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Homeseer og Homekit - noen som kjører dette stabilt i sine oppsett?


DrLaban

Anbefalte innlegg

Jeg prøver å få integrert homekit i mitt homeseer-oppsett, men sliter med ustabilitet. Sliter bl.a. med at HomeSeer mister koblingen til homekit hele tiden. 

Nå som homekit er integrert i iOS10 og alle i heimen besitter slike enheter så hadde det vært genialt å få dette opp å gå.

Homeseer blir også ustabil når homekit begynner å surre.

 

Kjører følgende:

  • Siste versjon av HomeSeer
  • HomeKit Bridge-plugin (har også testet siste beta)
  • iPhone6/6 plus med iOS10
  • Diverse iPads med iOS10
  • Apple TV 4
  • HomeSeer kjører på en virtuell Windows 7-maskin

 

Er det noen som faktisk benytter HomeSeer/Homekit aktivt i sine oppsett med suksess?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Tok mot til meg og installerte dette i helgen, og det virker jo faktisk! ;)

 

Det er litt ustabilt i forhold til å få nye enheter man legger til å faktisk dukke opp, men av en eller annen grunn virker det bedre etterhvert. Det er foreløpig litt begrenset av dingser som er støttet, men lys, temperaturer og sånn fungerer greit. Har også en AppleTV4 som fungerer som hub, så da virker Siri også utenfor huset.

 

Apropos AppleTV4 - jeg hadde problem med å få Homekit til å dukke opp i innstillingene der, uansett hvor mye jeg logget ut og inn av iCloud, restartet boksen etc. så dukket det aldri opp. Etter litt googling fant jeg ut (eller, jeg gjettet meg til) at AppleTVen måtte være tilkoblet WiFi, ikke kabel for å få dette til å spille. DA dukket Homekit opp. Etterpå koblet jeg til kabel igjen, og det fungerer like fint når Homekit først er aktivert.

 

Har også sendt invitasjon til samboeren på hennes iPhone, og hun får opp huset på den, akkurat som jeg har det på min telefon.

 

Imponert. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Den 27.10.2016 klokken 21.41, mk1 black limited skrev:

Installeres fra Betaseksjonen under Plugins i HS.

Jeg kjører også denne. Fungerer bra til tider, men sliter likevel med at den er  ustabil: Har lest noe om at det sannsynligvis har noe med innstillinger på ruteren. Noen som kjenner til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare legge til at på min setup med openHAB og HomeKit + AppleTV Gen4 så fungerer det knirkefritt både via lokalt nettverk og eksternt nettverk. 

 

Jeg har vært utenlands på jobb nå i over 7 uker og hver eneste dag spør jeg Siri om status på huset og hun kommer tilbake med riktig svar hver eneste gang. De hjemme har også brukt Home appen til iOS regelmessig når jeg har vært bortreist uten noen problemer. 

 

Så jeg tror dette er mer et HomeSeer/Plugin problem enn selve HomeKit protokollen og dere bør sende inn feilmeldinger for å få det rettet.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.