Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Koble Danalock UMV3 mot EL580 Fallelås (solenoid) med aktiv dørvrider


Anbefalte innlegg

Noen som kan hjelpe meg med å finne riktig måte å koble en Danalock UMV3 mot en EL580 fallelås (solenoid) som er satt i "omvendt" funksjon? Dvs at låsen er ulåst så lenge den ikke får strøm. Jeg har fått til noe som ligner, men da fungerer det slik at låsen låses når jeg låser opp med Danalock appen. Altså funsksjonaliteten er der, bare at den må være omvendt. Slik har jeg koblet:

 

DC 12v 1amp til UMV3

+ til UMV3 Grå (Power Input)

- til UMV3 Hvit (Ground)

 

UMV3 til EL580

Brun (Power output) til Rød 1 (+)

Svart (Ground) til Grønn 1 (-)  

Blå1 (Common) til Svart 2 (C-Felles)

Lilla1 (Normally closed) til Gul 3 (NC-Låst)

 

Her er koblingsdiagram for UMV3 hentet fra UMV3 User Guide

wiring_diagramumv3.png.6e968d32505040f25ceba17a32304e6d.png

 

Her er koblingsdiagram for EL580 låsen som har blitt satt i "omvendt funksjon" som gjør at låsen vil være åpen så lenge den ikke får strøm.

el580diagram.thumb.png.04fbd8a34a41adaad0575c82f25b2065.png

Endret av toonwolf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tips om å koble slik:

 

UMV3 Svart til UMV3 Orange
UMV3 Brun til EL580 Grønn
UMV3 Rød til EL580 Rød

Det var ikke tegn til at EL580 låsen fikk strøm i det hele tatt. Kanskje det ikke er "støtte" for "omvendt funksjon" i Danalock UMV3? Har tatt kontakt med Danalock via @INTIN RuneV , men venter fortsatt på svar fra Danalock. EL580 låsen er nok ikke det mest vanligste som blir koblet opp med denne sikkert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.