Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Fibaro Dimmer 2 Kw hours og assosiasjoner


Armas

Anbefalte innlegg

Hei. 

Jeg kikket litt på mine fibaro dimmer 2, og la merke til at noen av dem rapporterte "kw hours", og noen gjorde det ikke. Så forsøkte å jeg finne forskjellen på dem som rapporterte dette, og de som ikke gjorde det, og fant ut at de som rapporterer kw hours, har alle endpoint 1 lagt til i gruppe 1, sammen med homeseer. Slik:

image.png.38ffd61f09fc107f02f101c8294e5dd3.png

 

Mens de som ikke  rapporterer kw hours er satt opp slik:

image.png.72a058a55d3e613469bf6aaf865d5c6b.png

 

Dette syntes jeg var rart, så jeg forsøkte med "poll" på de dimmerne som ikke viste noen kWh, og vipps, der var hele forbruket på plass. 

Hvorfor er det slik?

Hvordan bør man sette det opp?

Ikke at jeg egentlig skal bruke kw hours til noe fornuftig akkurat nå, men dersom jeg vil vite det, er det best å polle en gang i døgnet eller å sett på endpoint 1 i  group 1?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at jeg laget posten, fant jeg en sak om dette på homeseer-forumet der du er med å feilsøker.  :)

https://forums.homeseer.com/forum/homeseer-products-services/system-software-controllers/hs3-hs3pro-software/hs3-hs3pro-discussion/107353-how-do-i-work-with-associations/page2

 

 

er ut til at jeg har samme utfordringer som Aj84 i den saken. Hos meg er alle nå satt opp slik som dine. Av disse er det to som rapporter kw hours uten å polles. Jeg har også siste versjon av z-wave plugin. 

 

 

Endret av Armas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.