Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Varsling fra PIR MD sensor Telldus


Anbefalte innlegg

Jeg har en Tellstick ZNet Lite V2 og har koblet til to PIR Motion Detector Sensorer fra Telldus. Disse er satt opp på events til å gi alarm og sende en push melding dersom detektorene utløses. Så langt alt greit, men dette er jo ikke ett egnet varslingssystem. Nå kan en få E-post eller SMS ved alarm, men da til den nette pris av 3 Euro i måneden som jeg ikke har lyst til å betale. Er det noen her som vet om det finnes en annen måte å bli alarmert på  fra disse detectorene. En form for workaround som en ikke nødvendigvis må betale for hver alarm. Betaler allerede for Verisure alarm så det synes jeg er nok gitt kostnadene ved å kjøpe utstyret til Telldus. Det virker som de ikke gir noen brukerservice uten ekstra betaling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Frank Pedersen skrev:

Nå snakker du om noe jeg ikke har peiling på, min status er som du kanskje ser "Nybegynner"  :)

 

Ser @arneolav nevner at IFTTT skal være en mulighet her:

 

Kanskje du finner en guide på det et sted? Selv kjører jeg HomeSeer, så lite konkret å bidra med, dessverre. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.3.2019 den 18.55, Frank Pedersen skrev:

Nå kan en få E-post eller SMS ved alarm, men da til den nette pris av 3 Euro i måneden som jeg ikke har lyst til å betale

IFTTT finnes, men du må ha Pro-abb. 

Et proabb koster 25€ pr år. Altså omtrent halvparten av hva f.eks en eller annen zwave enhet koster.

Har du ikke råd til det bør du slutte med HA snarest!

Endret av arneolav
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.