Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Heatit Z-TRM2FX - Reklamasjon


Larsen

Anbefalte innlegg

Har hatt fire HeatIT Z-TRM2 i fire månender og Z-TRM2FX i to måneder og er nå lei. Det er bare problemer med disse og jeg planlegger nå å reklamere på disse. Jeg opplever:
 

  • Z-wave mister tilkoblingen på grunn av manglende assisoasjon
  • Sender pakker løpsk ut i perioder som tar opp mye av båndbredden
  • De har fjernet funksjonalitet som jeg ønsket meg og som var et av grunnlagene for å kjøpe termostatene
  • Generelt Sett vanskelig å legge til og fjerne fra nettverket
  • Har implementert deres nye termostat Z-wave protokollen med samme navn som gamle. Det har derfor ikke vært mulig å benytte disse i Home Assistant uten å modifisere Z-wave configen.

 

Jeg har vært i kontakt med HeatIT, men de mener at problemet ligger i Gatewayen på min side og ikke produktet. Etter å ha lest litt her på forumet så ser det derimot til at flere andre er plaget med det samme problemet. Fra HeatIT så har jeg krevd erstatning for innkjøpet, samt demontering. Er det flere som har reklamert eller ønsker dette?

Skal se om jeg får lagt dialogen med HeatIT senere i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derfor sier jeg til alle som har problemer med HeaIt (og det begynner jo å bli en del) om at det må meldes til dem. Om ikke annet så fordi de ikke skal kunne si "nei, det har vi ikke hørt om før" og "sånt kan ikke skje, det må være gatewayen din det er noe galt med".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, meld fra! Det er en del av oss som ikke kan returnere og er ute av garanti. Men det er jo åpenbart noe feil på produktet deres.

 

Siden løsningen for zwave er 90% av gangene skru av sikringen, vent til full utladning av termostaten så er det nok en eller annen cache som har gått løpsk, kanskje den tar livet av seg selv av overrapportering og fyller opp minnet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, ZoRaC said:

 

Det er 5 års reklamasjonsrett. :) 

 

Ja, men kjøpte mine på finn, så blir komplisert. Hadde jeg sittet med faktura etc hadde jeg hatt noe med håndfast. Ønsker egentlig de bare fikser firmwaren enn å reklamere da det ikke er mange alternativer ute

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, aleks skrev:

 

Ja, men kjøpte mine på finn, så blir komplisert. Hadde jeg sittet med faktura etc hadde jeg hatt noe med håndfast. Ønsker egentlig de bare fikser firmwaren enn å reklamere da det ikke er mange alternativer ute

Det ser jo ut som de iallfall hører på noen:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste av avsluttende svar fra dem:

 

Quote

Hei,

Vi jobber for å finne fakta ut i fra påstander og tilbakemeldinger vi får. 

Når vi selv klarer å identifisere feil, vil vi utføre handlinger basert på dette. 


Vi avslutter denne saken her.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det heldigvis mange år siden jeg hadde support-ansvar selv, men det svaret det antyder at "noen" har brukt en tone som muligens er mer anklagende (og kanskje enda verre) enn det som kanskje er strengt tatt nødvendig for en konstruktiv samtale...

 

Iallfall hadde det betydd det hvis det var jeg som hadde sent det. ;) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Moskus her er eposten som fikk de til å avslutte saken

 

Quote

Hei,

 

Flott å høre dere jobber med det; Fikk inntrykket dere sa dere ikke ser dere hadde et problem.

 

Jeg anbefaler å lage en tråd eller svare på hjemmeautomasjon.no dere faktisk jobber med saken og samler opp erfaringer; De siste dagene har det sprengt hat mot heatit og denne situasjonen og med all forståelse til de det gjelder - det er en irriterende sak. Men dere såfremt som deres trolig mest lukrative publikum, smarthjemfolk burde ha nytte av å kommunisere på en proff og åpen måte.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som om de har litt å jobbe med når det kommer til kundekommunikasjon. Jeg jobber selv mye med kundekommunikasjon, men i en helt annen bransje. Hadde vi svart kundene slik som HeatIT, hadde vi ikke hatt mange kundene igjen..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

har dere klart å finne ut hva deres system sier om disse thermostatene ? Hvilken typ det er ?

Jeg kjører FHEM og alle

 

Heatit Z-TRM2fx

blir identifisert som

Heatit Z-TRM2

Dette fører til at den automatiske konfigurasjonen blir ikke helt riktig.

Jeg får det til å virke korrekt, men sånn skal det ikke være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E-post til Termofloor:

Sitat

Jeg har to HeatIT Z-TRM2fx som styres via Homeseer. Den ene fungerer stort sett greit, men den andre mister kontakten med Homseer etter ett til dø døgn. Det som da må gjøres er å koble ut sikringen, vente litt og skru på strømmen igjen. Da fungerer termostaten som den skal i en til to dager før Homseer mister kontakten med den igjen.

 

Er det en feil på termostaten slik at den må byttes inn?

 

Eller er det noe firmware eller liknende som kan / må oppgraderes for at den skal fungere over tid?

 

 

Og svar fra Termofloor:

Sitat

Hei 


At den faller ut av systemet er ikke noe kjent problem.

At den kan være vanskelig å inkludere på avstand har vi hørt om men ikke når den er lagt inn.

Har vært i kontakt med Homeseer og de anbefaler å ikke inkludere i secure så hvis du har gjort det kan du prøve uten.
 

hjelper det ikke så må du bytte den
 

 

Vennligst hilsen/Best regards
Thermo-Floor AS
Mats Even Aandalen
Product Manager Z-Wave
Østre Totenv. 24, 2816 Gjøvik, NORWAY
Tlf: +47 61 18 77 77 Mob: +47 95 98 77 70


 

Tror nok flere må klage / informere Termofloor om de utfordringer / problemer de har med Z-TRM2fx hvis de skal gjøre noe. Evt. vil de jo etter hvert få ganske mange i retur. Jeg kommer i hvert fall til å returnere den som ikke fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På ‎18‎.‎03‎.‎2019 den 21.13, GeneralVirus skrev:

De jobber jo tydeligvis med en firmware update. Kan jo vente på den før man starter heksejakten ?

 

Hvor har du informasjon om at HeatIT jobber med en firmware update?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.