Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Endre tiden på Autolock på Yale Doorman


Dr.D

Anbefalte innlegg

Har prøvd å søke her inne, men finner ingen svar. Så jeg lurer på om det er noen som vet om det er mulig å endre tiden på Autolock funksjonen på Yale Doorman, til f.eks. 2 minutter?
Jeg ønsker at det f.eks. skal være mulig å gå i postkassa eller søpla uten å må låse opp døren når man kommer tilbake, men at døren låser seg om den ikke har vert i bruk på en stund.

 

  1. Har en Yale Doorman v2 med Verisure utvidelse. Er det mulig med kun dette?
  2. Har også planer om å gå til innkjøp av en Atom Homey. Vil det være mulig med den, om ikke alternativ 1. er mulig?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk svar på alternativ 1. fra Verisure:

 

Sitat

Hei Adrian! Takk for din melding. Det er dessverre ikke mulig å endre autolåsfunksjonen på Yale Doorman tilknyttet Verisure. Vennlig hilsen: Andreas / Verisure Norge

 

Er det noen som har peiling på om dette er mulig med Atom Homey eller noen andre løsninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutes ago, Dr.D said:

Fikk svar på alternativ 1. fra Verisure:

 

 

Er det noen som har peiling på om dette er mulig med Atom Homey eller noen andre løsninger?

 

Ja. Burde gå fint å skru av verisure autolock og lage et event i homey som låser døren. Døren skal være eksponert fra verisureplugin (mener jeg huske det var plugin for homey også?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker HA til å låse opp når jeg går inn i en sone, sjekker om mobilen kommer nærmere og låser når jeg har kommet inn. Slipper å styre med kode etc de første 5 minuttene fra jeg parkerer bilen

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på denne tråden. Driver å lager regler for det samme, men sliter med det samme som deg. Får greit til når jeg har vært "langt" borte. Dvs utenfor Wi-Fi etc og kommer tilbake.
Men dersom jeg bare går i postkassa eller i søpla kan døra være låst til jeg kommer tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, olekenneth said:

Slenger meg på denne tråden. Driver å lager regler for det samme, men sliter med det samme som deg. Får greit til når jeg har vært "langt" borte. Dvs utenfor Wi-Fi etc og kommer tilbake.
Men dersom jeg bare går i postkassa eller i søpla kan døra være låst til jeg kommer tilbake.

 

Enda, kan du ikke bare skru den av og sette egen automasjon på låsing etter noe lengre tid? Ser ingen grunn til du MÅ bruke autolåsingen uansett grunn. Autolåsing fikser du jo med en automasjon. For min del foretrekker jeg reverserte automasjoner (isteden for hvis du åpner døren, vent 2 minutter, så lås), men isteden for sjekk (etter x minutter etter du åpnet låsen, lås den). På den måten minimerer du sjansen for en automasjon feiler da den bare bryr seg om hvor lenge siden noe skjedde

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.