Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Alt plutselig borte?


Galder

Anbefalte innlegg

Jeg opplevde det samme skrekkscenariet i helga. Hvorfor skjer sånt alltid når kona er alene hjemme?

 

Har kjørt i ca 2 år nå og har aldri opplevd dette før.

Kjører på Linux.

 

Jeg har heldigvis tatt noen manuelle backup gjennom Tools-System, innimellom når jeg har gjort endringer.

OG det fungerte med en restore av denne. 

Pulsen er tilbake til normalen nå... 

 

Men, aner ikke hvorfor det skjedde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, BME skrev:

Jeg opplevde det samme skrekkscenariet i helga. Hvorfor skjer sånt alltid når kona er alene hjemme?

 

Har kjørt i ca 2 år nå og har aldri opplevd dette før.

Kjører på Linux.

 

Jeg har heldigvis tatt noen manuelle backup gjennom Tools-System, innimellom når jeg har gjort endringer.

OG det fungerte med en restore av denne. 

Pulsen er tilbake til normalen nå... 

 

Men, aner ikke hvorfor det skjedde

 

Og i dag skjedde det igjen...

 

Fikk ikke kontakt, så restartet.

Kjører på siste versjon, Standard 3.0.0.500 (ikke beta).

 

Kjente at boksen var veldig varm, og så at den stod litt tett inntil en vegg på ene siden, så luftinga har kanskje ikke vært god nok. Uten at jeg kan si at det har hatt betydning.

 

Så i loggen at den etter restart ikke hadde noen devicer i DB, så derfor ble de slettet  i config.

 

Kjører restore nå igjen, så får følge litt med etterpå...

Endret av BME
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, BME skrev:

Kjente at boksen var veldig varm, og så at den stod litt tett inntil en vegg på ene siden

Hvilken boks snakker vi om her?

 

Vanligvis er jo dette et problem kun for Windows, da vi har noe som heter Windows Update...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Moskus skrev:

Hvilken boks snakker vi om her?

 

Vanligvis er jo dette et problem kun for Windows, da vi har noe som heter Windows Update...

 

Hometroller Sel.

 

Ser etter hvert ut som om config-ene til plug-in-ene er borte, så de ser ikke ut til å være en del av backup for HS3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, BME skrev:

Ser etter hvert ut som om config-ene til plug-in-ene er borte, så de ser ikke ut til å være en del av backup for HS3

Plugin'er lagrer innstillinger enten direkte i devicer (som da er en del av backupen) eller i ini-filer som ligger i /Config. Sjekk om de er der.

 

Men jeg har aldri hørt om at ini-filene blir fjernet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fikk tibake devicene med de store, men manglet likevel en del.

 

F.eks.

sdj-vstat var alle config borte fra plugin, så temp-styring fungerte ikke.

Her er vstat lagret i device og detaljer ligger under advanced tab, men var likevel borte.

 

Devicer History manglet favorittgrafer. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hva skjedde nå!!!!!!!!!!

Alle devicene er borte, sitter kun igjen med Traadfri og Verisure devicer, har en følelse av at de blir generert når HS3 starert opp!!!!

Men det verste av alt, den daglige Backupen som jeg hadde sattopp gjorde sin siste backup 2. januar: HVORFOR HAR JEG IKKE SJEKKET DET FØR NÅ!

 

Men før jeg overskriver HS3 mappa med dataene fra 2. januar så lurer jeg på om det er noen som har et bedre forslag til fix?

 

Kan meddele at det første jeg så var denne i oppstartslsoggen:  The UZB1 interface did not respond to the request for the controller capabilities - it may be disconnected or malfunctioning (3). men etter en ny restart forsvant den feilmeldingen. Ellers mistenker jeg at HS3 har blitt oppdatert en gang I løpet av det siste døgnet.

 

PLEASE, håper noen har en lur ide her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk et tips tidligere om å endre navn/nummerering på databasefilene for Homeseer. Prøvde det aldri selv, men kan være verdt et forsøk.

Anbefalt å ta kopi av homeseer-mappa først.

Sikkert noen som kan det bedre enn meg, ellers kan jeg prøve å finne frem til tipset jeg fikk. Tror det var på homeseer forumet.

 

Kjører du på Windows eller Linux? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Ruud skrev:

Men før jeg overskriver HS3 mappa med dataene fra 2. januar så lurer jeg på om det er noen som har et bedre forslag til fix?

1. Ta en backup av hele HS3-mappa NÅ!!!

 

2. Sjekk om det finnes andre databaser under Tools -> Setup.

image.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ruud skrev:

Men det verste av alt, den daglige Backupen som jeg hadde sattopp gjorde sin siste backup 2. januar: HVORFOR HAR JEG IKKE SJEKKET DET FØR NÅ!

 

Tips til senere: 

B1644415-CE33-4359-88B9-0FADAFD4B328.thumb.jpeg.31d3c941af33a1a189d3b925815bd7d3.jpeg

 

:) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, BME skrev:

Kjører du på Windows eller Linux? 

Windows 10

 

1 time siden, Moskus skrev:

2. Sjekk om det finnes andre databaser under Tools -> Setup.

Ja det finnes mange databaser

 

Skjermbilde 2019-05-06 kl. 16.19.26.png

 

Edit: Da valgte jeg "Data_20.hsd" og alt fra 27.03.2019 kom tilbake! Phu! det var 812 devicer! Moskus du er konge! Tusen takk.

Endret av Ruud
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.