Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Ekstremt tilbud på produkter


aleks

Anbefalte innlegg

Ser ut som elektroimportøren selger ut Home Control-serien til ekstremt tilbud. For meg SER det ut som dette er POPP-røykvarslere til en gedigen rabatt: Kanskje noen burde bruke sjansen. Worst case hvis de er låst til Home Control så har en jo returrett. Ser resten selges med en ektremt høy rabatt så hvis noen vil ha rebrandet ting tror jeg dagen i dag er rette tid til å kjøpe

 

https://www.elektroimportoren.no/home-control-smart-roeykvarsler-hcsmokedetect/4512619/Product.html?Event=brandlist

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til å gjelde for flere produkter, derav magnetsensor til 149 kr, Home Control Hub til 599 kr (ned fra 2499 kr), stikkontakter til 199 kr og bevegelsessensor til 149 kr, samt energimåler til 149 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, Henrik said:

Ser ut til å gjelde for flere produkter, derav magnetsensor til 149 kr, Home Control Hub til 599 kr (ned fra 2499 kr), stikkontakter til 199 kr og bevegelsessensor til 149 kr, samt energimåler til 149 kr.

 

Det betyr nok Home Control forsvinner, men for de som vil ha et system tror jeg de har en gylden sjanse til å få deg noe bra utstyr billig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det potensielt knyttet til at de har en produktlinje de kaller Wattle, og skal rebrande til den? Mye skryt på nettsidene av at de baserer seg på åpne standarder, så krysser fingrene for at det ikke er altfor proprietært.

De har ikke hatt den beste lønnsomheten de siste årene, men i 2017 var det fremdeles godt med penge å ta av i kassen ihvertfall. Endring av styre og daglig leder ila. 2018, så det er egentlig lite som tyder på en kontrollert avvikling.

 

Jeg har slått til på en bevegelsessensor og en røykvarsler ihvertfall, så får vi se hva det blir til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestilte 6 røykvarslere.

 

Sitat

Handler du hos Elektroimportøren skal du være helt sikker på at du som kunde får de beste produkter, til lavest mulig pris, levert på tryggest, raskest og billigste måte. Derfor har vi noen av markedets beste kundeløfter, med prisgaranti, 60 dagers åpent kjøpmed gratis retur og fri frakt på bestillinger over 2.500,-

Så da har jeg tiden til å skaffe meg en conbee og sette opp deconz

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ZF- skrev:

Stikkontaktene fungerer i hvert fall med deCONZ og JowiHue plugin i HomeSeer. 

 

 

Puh, det var bra?, for jeg gamblet på det og bestilte noen. Håper også røykvarslerene dukker opp som "et eller annet" i deConz.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutes ago, Vitellius said:

 

Puh, det var bra?, for jeg gamblet på det og bestilte noen. Håper også røykvarslerene dukker opp som "et eller annet" i deConz.

 

 

Med de prisene er det jo nesten verdt å gamble. hadde jeg ikke akkuratt kjøpt det jeg trenger hadde jeg nok hatt en stor ordere, men siden jeg så det synes jeg det er fint dere alle vet om det er sjanse i hvert fall å kjøpe med returrett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, aleks skrev:

 

Med de prisene er det jo nesten verdt å gamble.

 

Det var nettopp det jeg også tenkte, men alt for ofte kjøper jeg ting og tang bare "fordi det er billig", og det har gjerne en lei tendens til å havne i en eller annen "diverse"-kasse i kjelleren ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutes ago, Vitellius said:

 

Det var nettopp det jeg også tenkte, men alt for ofte kjøper jeg ting og tang bare "fordi det er billig", og det har gjerne en lei tendens til å havne i en eller annen "diverse"-kasse i kjelleren ??

 

Da skulle du sett ebay-kjøpsloggen min ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hr Kotelett skrev:

Noen som har fått sine varer? Jeg har ikke mottatt noe enda. 

Fekk varene på døra i ettermiddag. Stikkontaktane dukka opp i deCONZ på null komma niks, medan røykvarslarane har eg ikkje testa endå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Zulboom skrev:

Fekk varene på døra i ettermiddag. Stikkontaktane dukka opp i deCONZ på null komma niks, medan røykvarslarane har eg ikkje testa endå.

rapporter når du har ;) ikke mottatt mine enda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kommet noe hos meg, gitt. Jeg bestilte med henting i butikk i Oslo, og fikk en SMS om at røykvarselen måtte bestilles inn. Finner ikke ordren på nettsidene heller, men kommer vel en melding før eller siden om at de har fått det inn.

 

Ser forøvrig at alle produktene er borte fra nettsidene, så det var kanskje salg av siste lagerbeholdning.

  • Confused 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat

Hei.

Det har gått noen dager fra det du fikk den første mail ang din ordre på Home Control.

Men dessverre må vi informere at vi ikke fått framskaffet alle vare, derfor kanselleres resterende og reservasjon som er gjort bli opphevet i løpet av noen dager til deg. Som plaster på såret ønsker vi å gi deg en rabattkode som du kan bruke på ditt neste kjøp hos oss hvis du ønsker det?

 

Vi beklage det sterkeste for ulempene dette medført.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Evelen skrev:

 

 

10 timer siden, aleks skrev:

Mener de ihht loven må tilby deg tilsvarende produkt til samme pris 

Jess. Regelverket her for forbrukere er ganske sterkt; jeg ville funnet et par alternative produkter du kan akseptere som alternativ, og bedt de heller sende dem som erstatningsprodukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.3.2019 den 23.20, Evelen skrev:

rapporter når du har ;) ikke mottatt mine enda

 

Gjorde eit forsøk på å legge inn eine røykvarslaren no, men det kan sjå ut at det enten ikkje er støtta eller at det er nødvendig med meir konfigurasjon. Med ein gong eg sette i batteriet på røykvarslaren dukka den opp i deCONZ, akkurat som beskrive i brukarmanualen.

 

I deCONZ (utklipp nr. 1 under) har den komme opp, og fått kontakt både med ConBee'en og Home Control-stikkontakten min, men ikkje med IKEA-pluggane.

I Homeseer (utklipp nr. 2 under) har den ikkje komme opp som ein device, og under fana Bridge Maintenance i pluginen ser den ut til å bli detektert som ein "Daylight Sensor".

 

Kanskje eg burde opprette ein eigen forumtråd for dette?

 

image.png.89b17fcaf0a152c9e4631ec311e2879f.png

image.thumb.png.c1f8b6f85498364fbdc8a0c1ee8a7abe.png

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er forøvrig hva jeg sendte dem:

Sitat
Hei.
 
Det var ikke noe godt å høre, jeg har allerede gått til innkjøp av zigbee utstyr og brukt en god del timer på å sette dette opp bare for å integrere disse.
Jeg har to forslag.
Enten at dere dekker opp for mellomlegget om jeg kjøper tilsvarende (6stk) her: https://www.norskhjem.no/produkt/home-control-home-control-smart-roykvarsler-hcsmokedetect/
Eller at jeg får levert tilsvarende antall (6) røykvarslere med Z-Wave/Z-Wave+, f.eks Nest eller Popp.
 
høres det ut som en grei erstatning?
 
mvh Meg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.