Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Aeotec Heavy Duty, merkelig avlesning


bjwanvik

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke sett så veldig mye på dette - litt like etter den ble installert for noen år siden, og så ikke før nå i kveld hvor jeg så noe jeg stusset på.

Switchen styrer platetoppen, og mens jeg satt og kikket i loggen etter noe annet ser jeg at platetoppen som er avskrudd visstnok drar 0,7 Ampere - dette er vel litt i overkant..

Platetoppen er riktig nok varm enda, men hører ikke at det går noen vifte, og vifta kan da vel uansett ikke dra 150w? :)

 

image.png.3c50e894f986230d1a0611417640595a.png

 

Er det målingene som er helt på bærtur, eller platetoppen som stjeler strøm?
(Skjønner naturligvis at ingen kan uttale seg korrekt om det uten å faktisk måle, tenkte mer på om noen andre her har erfaring med målingene fra Aeotec Heavy Duty :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en AeoTec Heavy Duty koblet til VVB. Det var særdeles godt samsvar mellom det den målte og elektrikeren målte (vi var begge nysgjerrige på det). Så til alle praktiske formål var vi enige om at Heavy Duty måler korrekt.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da har jeg også fått opp Heavy Duty switchen til vår nye koketop (fra Electrolux, lekker sak! Helt svart når den er av, og røde symboler når den er på).

 

Den trekker 3,3w når den er skrudd på, men uten last. Trekker ingenting (dvs. den viser "0 watt") når den er av.

 

image.png

 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvifor har de kobla platetopp til systemet? Er det av prinsipp (alt skal inn i systemet), eller bruker de dataene til noko, eller er det for å kunne kutte strømmen til platetoppen? I så fall i kva situasjoner vil du kutte strømmen til platetoppen?

 

Sjølv vurderer eg det for å kunne automatisere kjøkkenvifta, men basert på første innlegg og antagelse om Moskus sitt kjøkken høres det ut som at vifta er kobla mot platetopp i dykkar tilfelle allerede. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, autoola skrev:

Kvifor har de kobla platetopp til systemet?

Because I can. :P

 

4 timer siden, autoola skrev:

Er det av prinsipp (alt skal inn i systemet), eller bruker de dataene til noko, eller er det for å kunne kutte strømmen til platetoppen?

Helt ærlig har jeg en idé om at ventilatoren skal kunne sette seg på full auto når den begynner å trekke strøm. Og skru seg av etterpå.

Og selvfølgelig kutte strømmen helt når alarmen blir skrudd på eller nattmodus går på.

 

4 timer siden, GeneralVirus skrev:

 

Får du det godkjent som komfyrvakt av elektriker?

Nix, det var helt uaktuelt, selv om jeg prøvde meg.

 

Måtte ha en utenom, det ble en Inno Home SGK-410. Den er i det minste lesbar via RFXtrx. :) 

 

Heavy Duty Switchen står montert før komfyrvakt og koketopp.

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Garegaupa skrev:

Dessutan har det ein viss verdi å kunne kople ut slike ting som dette her automatisk ved brann, skulle eg meine. ?

Tror heller det er en hensikt å koble det ut før brann. Lurer du på om du har slått av koketoppen? Vel, nå er det mulig å sjekke. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Moskus skrev:

Tror heller det er en hensikt å koble det ut før brann. Lurer du på om du har slått av koketoppen? Vel, nå er det mulig å sjekke. :) 

 

He he, tillat meg å omformulere meg eit ørlite grann... ? Det kan ha ein viss verdi å kople ut slikt ved brannvarsel. Viss røykvarslaren på kjøkkenet begynner å merke noko så har eg lyst til at alt maskineri som står på og kan vere årsaka til røyken/varmeutviklinga vert slege av tvert. ?

 

Men for all del, betre føre var, som du seier så er det greitt å kunne ta ein sjekk på om ein kom i hug å slå av kokeplata før ein reiser ut for å kløyve ved! ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Garegaupa skrev:

He he, tillat meg å omformulere meg eit ørlite grann... ? Det kan ha ein viss verdi å kople ut slikt ved brannvarsel. Viss røykvarslaren på kjøkkenet begynner å merke noko så har eg lyst til at alt maskineri som står på og kan vere årsaka til røyken/varmeutviklinga vert slege av tvert. ?

Aha, ja da er jeg helt enig. :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.