Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Rotorbryter for dimming (eller temperaturkontroll)


paalkr

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med denne

https://www.sedevices.no/brytere/multihjul

 

Norskutviklet og greier! Kan styre enten lys eller fungere som en termostat med en stepoint. Jeg har snakket med produsenten i dag, og den leveres med ulike "bakstykker" med ulik funksjonalitet (som også inkluderer 12v strømforsyning til fronthjulet).

https://www.sedevices.no/produkter

* Rele (enpolet)

* Rele (topolet)

* 300W 240v Dimmer

* 1-10v Dimmer

* osv

 

Flere enheter kan assosieres og dermed også styres.

Finnes ingen forhandlere foreløpig, de selger rett fra egen virksomhet via epost :)

Prisen er ganske stiv da. Veiledene for multihjulet (1890,-) og f.eks. dimmermodulen (815,-).

Endret av paalkr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan se ut som om dette er et distribusjonsselskap eid 100% av Smartly AS, og det ser ut som om de selger Smartly sin(?) egenutviklede teknologi, som de markedsfører mot boligselskap og bedrifter? Det er jo i så fall betryggende, iom at Smartly faktisk har omsatt for noen millioner de siste par årene så da er det vel prøvd ut en del i bedriftsmarkedet.

 

Dimmermodulen virker ikke helt gærnt priset; litt mer enn Fibaro Dimmer2, men den er faktisk ratet for 16A og ser ikke ut som om den krever noen Bypasskomponent for LED-lamper(?). Jeg er ingen elektriker, men er denne dimmeren topolet slik at den i motsetning til Fibaro Dimmer2 også kan brukes på bad?

 

Foreløpig bruker jeg bare Trådfri (en Athom Homey er på vei i posten), så jeg aner ikke hvor brukervennlig det ville vært å sette opp dette systemet da. Bruksanvisningen ser ut til å være skrevet i Word, så jeg antar dette ikke er så veldig lurt å starte ut med...

Endret av BonsaiBilly
La til noen lenker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, paalkr skrev:

Noen som har erfaring med denne

https://www.sedevices.no/brytere/multihjul

Det er, som @BonsaiBilly påpeker, Smartly sitt multihjul. Den har vært på markedet ganske lenge, den er fryktelig dyr, og det kan stilles spørsmål med Z-wave-implementasjonen. Vi vet rett og slett ikke nok om den.

 

13 timer siden, BonsaiBilly skrev:

Dimmermodulen virker ikke helt gærnt priset; litt mer enn Fibaro Dimmer2, men den er faktisk ratet for 16A og ser ikke ut som om den krever noen Bypasskomponent for LED-lamper(?). Jeg er ingen elektriker, men er denne dimmeren topolet slik at den i motsetning til Fibaro Dimmer2 også kan brukes på bad?

Jo, men du må ha hjulet foran for at den skal virke, visstnok. 

 

13 timer siden, BonsaiBilly skrev:

Jeg er ingen elektriker, men er denne dimmeren topolet slik at den i motsetning til Fibaro Dimmer2 også kan brukes på bad?

Det så ikke slik ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakket med Smartly her om dagen om produktet. De benytter det selv i egen boligprosjekter der enten borettslag eller enkeltpersoner ønsker smarthusopsjon. I følge dem selv var produktet godt testet og i bruk i mange prosjekter, men de kan jo ikke si noe annet ;) Prisen derimot fremstår som helsprø. Jeg tror jeg venter på z-dim fra Thermo-floor ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.3.2019 den 22.16, paalkr skrev:

Prisen derimot fremstår som helsprø.

Det er jo et Smartly-produkt. Der er prisene egentlig bare helsprø. Første gangs oppsett, månedlig kostnad, og totalt antall millioner selskapet er i minus...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.